قطعات خودرو

تاریخ خودرو : ریچارد داجن مخترع بزرگ درگذشت

ریچارد داجن مخترع بزرگ درگذشت. در جستجوی رویای آمریکایی، خانواده ریچارد داجن در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی از اسکاتلند راهی نیویورک شدند. اگرچه در آن زمان فقط یک پسر بود، اما داجن از فرصت‌های موجود در زادگاهش نهایت استفاده را برد. در طول اکتشافات حرفه ای خود متوجه شد که در مکانیک و مهندسی مهارت دارد. در سال 1228 ش (1849 م) در حدود سی سالگی، ریچارد داجن به منافع خود جامه عمل پوشانید و یک خودرو فروشی سفارشی ساز تأسیس کرد. موفقیت آن شغل، دو سال بعد با دریافت حق اختراع برای «پرس هیدرولیک سبک و قابل جمل» که امروزه بیشتر به عنوان جک هیدرولیک شناخته می شود، تثبیت شد. ماهیت نوآوری مخترعش را نمی شد مهار کرد. اکنون داجن با کسب درآمد مناسب، از منابع خود برای شروع آزمایش با حرکت بخار استفاده کرد. تلاش‌های او منجر به تولید خودرو بخار داجن در سال 1234 ش (1855 م) شد. اختراع منحصر به فرد و یگانه داجن، در خیابان های نیویورک حسابی غوغا به پا کرد و تماشاگران و اسب ها را با سر و صدا و لرزش های زیاد خود ترساند. داجن در روز 20 فروردین ماه در سال 1274 شمسی برابر با روز 9 آوریل در سال 1895 میلادی، درگذشت،

آغاز داجن

موفقیت شغل داجن، دو سال بعد با دریافت حق اختراع برای جک هیدرولیک تثبیت شد

ریچارد داجن مخترع بزرگ درگذشت. در جستجوی رویای آمریکایی، خانواده ریچارد داجن (Richard Dudgeon) در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی از اسکاتلند راهی نیویورک شدند. اگرچه در آن زمان فقط یک پسر بود، اما داجن از فرصت‌های موجود در زادگاهش نهایت استفاده را برد. در طول اکتشافات حرفه ای خود متوجه شد که در مکانیک و مهندسی مهارت دارد. در سال 1228 ش (1849 م) در حدود سی سالگی، ریچارد داجن به منافع خود جامه عمل پوشانید و یک خودرو فروشی سفارشی ساز تأسیس کرد. موفقیت آن شغل، دو سال بعد با دریافت حق اختراع برای «پرس هیدرولیک سبک و قابل جمل» (portable hydraulic press) که امروزه بیشتر به عنوان جک هیدرولیک (hydraulic jack) شناخته می شود، تثبیت شد. ماهیت نوآوری مخترعش را نمی شد مهار کرد.

آزمایش با بخار

اختراع داجن، در خیابان های نیویورک حسابی غوغا به پا کرد و تماشاگران را ترساند

اکنون داجن با کسب درآمد مناسب، از منابع خود برای شروع آزمایش با حرکت بخار استفاده کرد. تلاش‌های او منجر به تولید خودرو بخار داجن (Dudgeon Steam Automobile) در سال 1234 ش (1855 م) شد. اختراع منحصر به فرد و یگانه داجن، در خیابان های نیویورک حسابی غوغا به پا کرد و تماشاگران و اسب ها را با سر و صدا و لرزش های زیاد خود ترساند.

پایان داجن

شرکت ریچارد داجن هنوز تجهیزات جک هیدرولیک را می فروشد و اجاره می دهد

 اگرچه ریچارد داجن در روز 20 فروردین ماه در سال 1274 شمسی برابر با روز 9 آوریل در سال 1895 میلادی، درگذشت، اما به طرز شگفت انگیزی، دومین وسیله نقلیه او امروز به عنوان بخشی مهم باقی مانده است. بنابراین شرکت با نام و عنوان شرکت ریچارد داجن، برای انجام تجارتی که ریچارد داجن تأسیس کرد، هنوز تجهیزات جک هیدرولیک را می فروشد و اجاره می دهد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *