قطعات خودرو

میز خدمت شناسه یکتا برگزار شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران نخستین میز خدمت شناسه یکتا از سوی مرکز ملی بهبود مستمر محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی و به همت و میزبانی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در محل مسجد مجد برگزار شد.

این میز خدمت با حضور حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران، سیدامیر سیاح مدیر مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، مهدی باقرپور رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران، سیدمحمدحسن محیط رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میخ، قفل و لولا تهران، حمیدرضا جعفری رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرفلزی، عباس نوروزی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پیچ و مهره و عباس یوسفی رئیس اتحادیه سازندگان و تعمیرکاران قفل و کلید تهران برگزار و مسائل مرتبط با شناسه یکتا درخصوص فعالان صنفی ۶ اتحادیه که واحدهای صنفی آن‌ها در محدوده خیابان امام خمینی(ره) مستقر شده، مطرح شد. در انتهای این میز خدمت نشست خبری با حضور حمیدرضا رستگار، سیدامیر سیاح، مهدی باقرپور و دیگر روسای اتحادیه‌های حاضر، در محل اتحادیه ابزارفروشان تهران برگزار شد.

در این نشست خبری بر تفاوت آشکار و عدم جایگزینی شناسه یکتا با پروانه کسب تأکید شد. در این راستا، تعیین اولویت‌های اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف مدنظر قرار گرفت. حمیدرضا رستگار تأکید کرد که جایگزینی شناسه یکتا به جای مجوز یک اقدام ناصواب است. باید این واقعیت تبیین شود که درگاه ملی مجوزها فضایی برای هدایت درخواست به مرجع صدور پروانه و سپس ارائه اصالت پروانه به واسطه استعلام از مرجع صدور است و نه محل صدور مجوز؛ همچنین در این نشست تأکید شد مرجعی برای انتقاد و ارائه راهکار حل مشکلات صنفی بالاتر از اتحادیه و اتاق‌های صنفی و مسئولین آن نیست و هر چه آن اتحادیه و اتاق با مراجعات بیشتری روبرو باشد مشکلات را دقیق‌تر و راه‌حل را صریح‌تر ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *