قطعات خودرو

باکیفیت‌ترین خودروی داخلی، ریرا نام خواهد داشت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکو‌پرس مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که ری‌را با کیفیت‌ترین خودروی داخلی خواهد بود، گفت: این خودرو بدون هیچ ایراد و مشکل کیفی وارد بازار خواهد شد.
علیمردان عظیمی، در آیین افتتاح خط تولید محصول جدید ری‌را، ضمن تبریک ایام دهه فجر و عید سعید مبعث رسول اکرم(ص)، با بیان این‌که امروز در مرحله صنعتی‌سازی خودروی ری‌را هستیم، بیان کرد: این محصول نخستین پلتفرم کلاس CUV است که مرحله طراحی و صنعتی‌سازی آن در داخل کشور انجام شده است؛ برخی هزینه می‌کنند تا از خارج از کشور خدمات دریافت کنند در حالی که این خدمات در کشور وجود دارد.
وی وزیر صمت را فردی شجاع دانست که بزرگ‌ترین مشکل کشور، یعنی بحث کمبود سوخت را به‌درستی در نظر گرفته و به سمت استفاده از خودروی برقی حرکت کرده و اظهار کرد: خودروی برقی نیاز ضروری برای حال و آینده کشور است و ما در ایران خودرو به این اتفاق و هماهنگی رسیده‌ایم که برای نجات صنعت کشور، راهی نداریم جز این‌که به سمت کاهش مصرف سوخت و تولید خودروی هیبرید و برقی برویم.
عظیمی با اشاره به این‌که محصول ری‌را با قابلیت توسعه برای پلتفرم برقی طراحی شده است، خطاب به وزیر صمت گفت: نسخه برقی آن را هم شما و هم برخی از مسوولان مشاهده و تست کرده اید و مورد قبول واقع شده است.
وی با اشاره به این‌که ری‌را قابلیت رقابت با خودروهای برقی چینی را دارد، بیان کرد: از جهت قدرت و مسایل فنی، این خودرو از نسخه های چینی بهتر عمل می‌کند.
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: مجموعه ایران‌خودرو با کارکنان بسیار زحمت‌کش و متخصص، با وجود همه فشارها و سخنان قدری ناجوانمردانه که این روزها در حق این صنعت زده می‌شود، اراده کرده‌اند که اولین باشند و بهترین خدمات را به مردم شریف کشورمان ارایه دهند.

تا پایان سال آینده نسخه برقی ری را عرضه خواهد شد
عظیمی با بیان این‌که تا انتهای اردیبهشت ماه سال آینده ری‌را بنزینی حتما به مردم عرضه خواهد شد، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز نسخه برقی ری‌را به عنوان اولین خودروی برقی کشور، در مجموعه بزرگ ایران خودرو تولید انبوه و تحویل مردم خواهد شد.

وی با بیان این‌که این محصول تقریبا آن‌چه که امروز در بازار خودرو به آن نیاز داریم را می‌تواند به مردم ارایه دهد، خاطرنشان کرد: این خودرو صددرصد در داخل مجموعه کشور و ایران خودرو طراحی و ساخته شده است، پلتفرم آن نیز داخلی بوده و محصول تفکرات جمعی است که امروز در خدمت شما هستند.
عظیمی با بیان این‌که روزی پیکان در این مجموعه به صورت مونتاژی تولید می شد، اما امروز خودروی تارا و ری‌را تولید داخل می‌شود، گفت: این‌ها اثرات شعار «ما می‌توانیم» و انقلاب اسلامی و تفکر امام عظیم‌الشانی است که تاکید کردند ما باید بر روی پاهای خود بایستیم. مطمئنم متخصصان مجموعه ایران‌خودرو کم‌تر از متخصصان مجموعه موشک سازی کشور نیستند. یقین بدانید که این توان در مجموعه ما وجود دارد و تنها لازم است که با برنامه ریزی از این توان و پتانسیل بسیار ارزشمندی که در مجموعه‌های صنعتی مانند ایران‌خودرو وجود دارد بهره برده و با هدایت درست این توانمندی‌ها را به نتیجه برسانیم.
وی با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی محصولات، اظهار کرد: اگر وضعیت حال حاضر استمرار یافته و خودروی برقی وارد کشور نشود، در پنج سال آینده باید حدود ۱۱ میلیارد دلار برای واردات بنزین به کشور هزینه شود. امروز هیچ فردی نباید از تفکر ارزشمند برقی‌سازی کوتاه بیاید، زیرا چاره‌ای جز آن نداریم. امسال بیش از دو میلیارد دلار بنزین وارد کشور شده است، اگر این مبلغ را برای حمایت از برقی سازی صرف می‌کردیم، مطمئن باشید که یک گام جلوتر از امروز بودیم. از دولت محترم و مجلس خواهش می‌کنم از راهبرد برقی سازی و کاهش مصرف سوخت حمایت کنند.

برای پاسخ‌گویی به نیاز مردم و شهرداری‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد
وی در ادامه با بیان این‌که با توانی که در مجموعه ایران خودرو وجود دارد، برای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم و شهرداری‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: ما درخواست حمایت رانتی نداشته و همین اندازه که قیمت محصولات اصلاح شود، کافی است.
عظیمی تصریح کرد: پس از صنایع نظامی کشور، صنعت خودرو، اولین صنعتی بوده که مورد تحریم قرار گرفت. در شرایط تحریم و کمبود منابع مالی، کارکنان زحمت کش ایران خودرو ایستادگی کرده و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.
وی با بیان این‌که به دنبال افزایش قیمت به اندازه بازار نیستیم، گفت: اگر قیمت محصولات ما به اندازه‌ای باشد که زیان نکنیم، این صنعت پیشرفت کرده و می‌تواند پاسخ‌گوی همه نیازهای روز کشور باشد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که در مجموعه ایران‌خودرو دیزل، محصولات خوبی تولید می‌شود، گفت: ۴۰ دستگاه خودروی اتوبوس به یک شهرداری تحویل داده شده است؛ قرار بر این بود که پیش از تحویل، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی را پرداخت کنند، اما بیش از یک ماه است که یک ریال از آن را هم نداده‌اند. شب گذشته نامه‌ای زده‌اند که برای پرداخت بدهی، یک فقره چک برای پایان مردادماه سال ۱۴۰۳ دریافت کنید، این در حالی است که درباره این صنعت این طور قضاوت می‌شود که شما توانایی تامین خودرو را ندارید و هزینه را دریافت کرده و خودرو را تحویل نمی‌دهید، اتفاقا بنده ادعا می‌کنم که خودرو تحویل داده‌ایم، اما پولی دریافت نکرده‌ایم.
مدیرعامل ایران خودرو افزود: ما خودرو را تحویل داده‌ایم و به جای بدهی، ملک تحویل گرفته‌ایم، اما ملک را به فرد دیگری فروخته و فروش مال غیر کرده‌اند، همه این اسناد وجود دارد.
وی با بیان این‌که این امید را به وزیر صمت و همه ملت ایران می‌دهم که فرزندان شما در صنایع این کشور و ایران خودرو این توانایی را دارند که بهترین خودرویی که لایق آن هستید و بیش از محصولی است که ما امروز عرضه می‌کنیم را برای شما تامین کنند، تصریح کرد: تنها مشروط بر این‌که برخی اجازه دهند تا این صنعت روی پای خود بایستد. شک نکنید که توانایی این مجموعه از مجموعه های دیگر بیش‌تر است که کم‌تر نیست.
وی اظهار امیدواری کرد، با تدبیر وزیر صمت و کمک مجلس شورای اسلامی، بتوانیم مشکلات مالی که دست و پای این صنعت را بسته، باز کنیم. مطمئن باشید که در این صورت بهترین‌ها را برای این صنعت و کشور رقم خواهیم زد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *