قطعات خودرو

تولید خودرو با سوخت‌های متنوع بهترین راهکار فعلی

به گزارش قطعات خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنزین به یک چالش جدی تبدیل شده است.  تامین منابع آن برای حوزه‌ی خودرو در شرایط دشواری قرار داشته و دیگر امکان‌پذیر نیست.

عباس علی آبادی، در مورد ورود خودروهای برقی به بازار اذعان داشت: در شرایط فعلی بهترین اقدام، تولید خودرو با سوخت‌های متنوع است. برای توسعه‌ی صنعت و پیشرفت،بهترین راهکار پیش‌رو برقی‌سازی بوده که اتلاف انرژی اندکی به همراه دارد.

وی ادامه داد: شعار نفت تا چرخ با هدر رفت انرژی زیادی همراه است. در صنعت برقی‌سازی حمل‌و‌نقل در 400 کیلو وات، یک درصد و در تبدیل انرژی نیز پنج درصد هدر رفت را شاهد هستیم.

این مسئول دولتی افزود: برای تامین انرژی 85 میلیون نفر نباید تنها از سوخت فسیلی استفاده کرد. در حال حاضر بنزین به چالشی جدی تبدیل شده است. منابع تامین در این حوزه امکان‌پذیر نبوده و شرایط سختی را می‌گذراند. در شرایط فعلی بهترین انتخاب تولید خودرو با سوخت‌های متنوع است. شاید در آینده راهکار بهتری به وجود آید.

وزیر وزارت صمت افزود: خودروهای برقی از مزایای بهتری نسبت به خودروهای احتراقی برخوردار هستند. خودروی بنزینی به ازای هر 100 کیلومتر حرکت هزینه‌ای بالغ بر چهار الی پنج دلار به همراه دارد اما خودروهای برقی در این پیمایش با مصرف 11 کیلو وات ساعت انرژی، 60 سنت هزینه خواهند داشت. با این توصیفات باید از برقی‌سازی خودرو‌ها حمایت کرده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، موانع توسعه این صنعت را رفع کنیم.

علی آبادی گفت: دوره‌های فناوری کوتاه بوده و ۲۰ ساله  است. ما باید با علم روز گام برداشته و به‌روز باشیم. تمامی‌ تلاش‌های انجام شده در حوزه‌ی فناوری فارق از رسیدن به مرحله‌ی تجاری، گامی رو به جلو بوده و بستر فناوری بعدی را فراهم می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *