قطعات خودرو

مشکلات توزیع کنندگان لاستیک همچنان پابرجاست

لاستیک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف ایران عضو کمیسیون تخصصی لاستیک و روغن خودرو اتاق اصناف ایران در خصوص شرایط جدید توزیع لاستیک که در قالب اطلاعیه سامانه جامع تجارت منتشر شد، گفت: دستورالعمل جدید، هیچ تفاوتی با دستورالعمل‌های قبلی ندارد و گره‌ای از مشکل توزیع‌کنندگان لاستیک را در کشور باز نمی‌کند.
حسین مایلی اسفندانی افزود: تصمیم‌گیری‌هایی که در حوزه توزیع لاستیک خودرو انجام می‌شود، بدون مشورت با فعالان صنفی است و بدیهی است که سیاست‌گذاری بدون اطلاع از دغدغه‌ها و مشکلات بازار، مفید فایده نیست.
به گفته وی در حال حاضر بیش از ۵ هزار واحد صنفی خرده‌فروشی لاستیک در سراسر کشور فعالیت و از محل فروش لاستیک ارتزاق می‌کنند این در حالی است که در هر استان، بخش عمده لاستیک، توسط نماینده‌های فروش توزیع می‌شود و خرده‌فروشان باید به میزان سهمیه‌ایی که دریافت می‌کنند، لاستیک بفروشند. در نتیجه پس از اتمام موجودی لاستیک، تا پایان ماه و دریافت مجدد سهمیه، درآمدی کسب نمی‌کنند.
عضو کمیسیون تخصصی لاستیک و روغن خودرو اتاق اصناف ایران ادامه داد: اکنون و در آستانه شب عید معیشت بسیاری از توزیع‌کنندگان و خرده فروشان لاستیک در سراسر کشور به دلیل اتمام و نبود موجودی به خطر افتاده است و دستورالعمل‌هایی که برای توزیع لاستیک ابلاغ می‌شود، عملا تأثیری در میزان فروش خرده‌فروشان ندارد.
مایلی اسفندانی تأکید کرد: درخواست خرده‌فروشان این است که ۵۰ درصد از لاستیک تولید شده که از سوی نماینده‌ها به فروش می‌رسد، در اختیار خرده فروشان قرار گیرد؛ علاوه بر اینکه محدودیت فروش ۲ حلقه لاستیک به ۴ حلقه افزایش یابد. در این صورت نه تنها از ازدحام و فشار تقاضا بر نماینده‌ها کاسته می‌شود، بلکه چرخه اقتصادی و معیشت توزیع‌کنندگان خرد نیز به گردش در می‌آید و نظام عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *