قطعات خودرو

خودروی برقی کابوسی برای 50 هزار شغل مرتبط با صنعت خودروسازی

خودرو برقی

به گزارش قطعات خودرو رئیس اداره مطالعات راهبردی سرمایه های انسانی و اطلاعاتی گروه خودروسازی سایپا گفت: 50 هزار شغل به طور مستقیم در صنعت خودرو و زنجیره تامین تحت الشعاع خودروهای برقی قرار گرفته و خودروهای برقی باعث نابودی آنها خواهند شد.

رامبد سعی الدین، به تغییرات مشاغل وابسته به صنعت خودرو در پی گسترش خودروهای برقی اشاره کرد و ادامه داد: گروه مشاوره بوستون (Boston Consulting Group) در حوزه تغییرات شغلی در بخش‌های مختلف صنعت خودرو در اروپا تحقیقات و تحلیل‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد گسترش این خودرو‌ها منجر به از دست دادن خالص ۵۰ هزار شغل مرتبط با صنعت خودرو و زنجیره تامین آن به طور مستقیم خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا برای حل این چالش تدابیری اندیشیده‌اند. مرسدس بنز اعلام کرده است 1.3 میلیارد یورو تا سال 2030 در آلمان سرمایه گذاری کرده و تمام کارکنان و کارمندانش را از حوزه‌ی تولید تا مدیریت برای برقی سازی و دیجیتالی کردن وسایل نقلیه آموزش می‌دهد. همچنین فورد نیز 525 میلیون دلار برای آموزش تکنسین‌های خود در حوزه‌ی سرویس خودروهای برقی تا پنج سال آینده هزینه خواهد کرد.

رئیس اداره مطالعات راهبردی گروه خودروسازی سایپا در پایان گفت: شرکت بوش به عنوان تامین کننده صنعت خودرو نیز تا کنون یک میلیارد یورو برای آموزش کارکنان هزینه کرده است. طبق برنامه‌ریزی این مجموعه تا پنج سال آینده نیز یک میلیارد یورور دیگر برای آموزش نیزوی کار در بخش فناوری‌های مربوط به خودروهای برقی هزینه خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *