قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شورولت کوروت اس اس، فقط در مسابقات ظاهر شد

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

اگرچه فروش شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) پس از معرفی یک آپشن موتور هشت سیلندر (V8) در سال 1334 ش (1955 م) شروع به افزایش کرد، مهندس جنرال موتورز (General Motors) زورا آرکوس دانتوف (Zora Arkus-Duntov) راهی برای متقاعد کردن خریداران بیشتر یافت اینکه کوروت یک خودروی اسپرت واقعی است و با  آن مسابقه دهید. زورا آرکوس دانتوف، دو خودروی کوروت استوک و یک خودروی کوروت اصلاح شده بارگیری کرد و به سمت مسابقات دیتونا اسپیدویکس (Daytona Speedweeks) سال 1335 ش (1956 م) رفت. نتایج بیش از انتظار مطلوب بود. جان فیچ (John Fitch) راننده خودروی مسابقه ‌ای با یکی از کوروت‌های استوک برنده بخش خودروهای اسپرت شد و بعد از آن بتی اسکلتون (Betty Skelton) در جایگاه دوم قرار گرفت. خود دانتوف، نیز خودروی کوروت اصلاح شده را در بخش خودروهای ورزشی اصلاح شده رانندگی کرد که برنده شد.

آغاز شورولت کوروت اس اس

فروش شورولت کوروت پس از معرفی یک آپشن موتور هشت سیلندر شروع به افزایش کرد

اگرچه فروش شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) پس از معرفی یک آپشن موتور هشت سیلندر (V8) در سال 1334 ش (1955 م) شروع به افزایش کرد، مهندس جنرال موتورز (General Motors) زورا آرکوس دانتوف (Zora Arkus-Duntov) راهی برای متقاعد کردن خریداران بیشتر یافت و آن اینکه کوروت یک خودروی اسپرت واقعی است و با  آن مسابقه دهید. زورا آرکوس دانتوف، دو خودروی کوروت استوک و یک خودروی کوروت تقویت شده را بارگیری کرد و به سمت مسابقات دیتونا اسپیدویکس (Daytona Speedweeks) سال 1335 ش (1956 م) رفت. نتایج بیش از انتظار مطلوب بود.

نتایج بیش از انتظار

جان فیچ راننده خودروهای مسابقه ‌ای با یکی از کوروت‌ها برنده بخش خودروهای اسپرت شد

جان فیچ (John Fitch) راننده خودروهای مسابقه ‌ای با یکی از خودرو کوروت‌های استوک برنده بخش خودروهای اسپرت شد. خود دانتوف، نیز خودروی کوروت خود را در بخش خودروهای ورزشی تقویت و تغییر داده شده، رانندگی کرد که برنده شد.

مسابقات 12 ساعت سبرینگ

اد کول مدیر کل بخش شورلت جنرال موتورز، مسابقه را تماشا کرد

این موفقیت منجر به ورود چهار کوروت اصلاح شده در مسابقات 12 ساعت سبرینگ (The 12 Hours of Sebring) در سال 1335 ش (1956 م) شد. اما خودرو‌ها در رقابت‌های جهانی و در برابر رقبای بین المللی خوب عمل نکردند.

واپسین تلاش نخستین اس اس

خودروی کوروت اس اس، اکنون در موزه ایندیاناپولیس قرار دارد

خودروی کوروت اس اس، دستکم یک بار دیگر راه خود را برای مسابقه در یک پیست پیدا کرد. در افتتاحیه دیتونا در سال 1338 ش (1959 م) دانتوف از خودروی کوروت اس اس، برای تنظیم سریع ترین دور با سرعت 155 مایل در ساعت استفاده کرد. این خودروی کوروت اس اس، اکنون در موزه ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی (Indianapolis Motor Speedway Museum) قرار دارد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *