قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودرو لوکوموبیل در فلوریدا

در روز 4 دی ماه در سال 1278 خورشیدی برابر با روز 4 ژانویه در سال 1900 میلادی، چارلز کلارک یک لوکوموبیل استنلی شماره 2 را در جکسون‌ویل فلوریدا تحویل گرفت. این نخستین خودرو لوکوموبیل در فلوریدا شد که صاحب آن دارنده خودرویی محصول کارخانه خودروسازی بود

خودرو لوکوموبیل در فلوریدا

کلارک به عنوان فردی که نخستین خودرو را در فلوریدا به سمت مرکز شهر می راند، باعث شده بود که جمعیتی که محو تماشای او و خودرویش بودند، گرد هم جمع شدند

درست در روز 4 دی ماه در سال 1278 خورشیدی / شمسی برابر با روز 4 ژانویه در سال 1900 میلادی، در تاریخ خودرو، چارلز کلارک یک لوکوموبیل استنلی شماره 2 را در جکسون‌ویل فلوریدا تحویل گرفت. این نخستین خودرو لوکوموبیل در ایالت فلوریدا شد که صاحب آن دارنده خودرویی محصول کارخانه خودروسازی بود.  طبق مقاله ای با عنوان-اتحادیه و شهروند، در روزنامه فلوریدا تایمز، کلارک به عنوان فردی که نخستین خودرو را در فلوریدا به سمت مرکز شهر می راند، باعث شده بود که جمعیتی که محو تماشای او و خودرویش بودند، گرد هم جمع شدند.

هجوم جمعیت مشتاق

بسیاری ابراز خوشحالی کردند و مایل به سوار شدن به خودرو بودند و کلارک قبول می کرد

بسیاری ابراز خوشحالی کردند و مایل به سوار شدن به وسیله جدید بودند، امری که کلارک با ابراز خرسندی آن را قبول می کرد. این روزنامه این رویداد را چنین توصیف کرد و افزود: «چند مرد قصد خود را برای تکرار فوری دستور اعلام کردند.  آقای کلارک… چندین نفر از افراد برجسته در اینجا اطمینان دارند که به محض اینکه کارخانه بتواند دستگاه را تامین کند، راه او توسط آنها دنبال خواهد شد.»

ویژگی های نخستین خودرو لوکوموبیل

لوکوموبیل از نظر ظاهری شبیه یک کالسکه لاستیکی رانندگی است، با این تفاوت که هیچ جایگاهی برای اتصال اسب در نظر گرفته نمی شود.

 مقاله روزنامه جزئیات خودرو را شرح داده و بیان کرده است: «لوکوموبیل از نظر ظاهری شبیه یک کالسکه لاستیکی رانندگی است، با این تفاوت که هیچ جایگاهی برای اتصال و بستن اسب در نظر گرفته نمی شود.»  اوه، اوه اسب من کجا می تواند باشد؟  لوکوموبیل با مخازن آب و بنزین عرضه می‌شود و می‌تواند چهل مایل با یک بار شارژ آب و هفتاد و پنج مایل با یکی از بنزین‌ها حرکت کند… یک ترمز به محور عقب وصل شده است که خودرو را تا حد زیادی می‌توان متوقف کرد.»  در آن زمان، استنلی شماره 2 با موتور بخار 650 دلار قیمت داشت که بیش از بیست و یکهزار دلار (دقیقاً حدود 21500 دلار) در سال 1400 ش (2022 م) بود و می توانست 40 مایل را با یک مخزن آب طی کند.

خودروهای دیگر

او سه مایل را تنها در شش دقیقه طی کرد

پس از معرفی نخستین خودرو در فلوریدا، به زودی خودروهای دیگر بسیاری پدیدار شدند.  تنها سه ماه بعد، یکی از سی دبلیو سیمن ها با لوکوموبیل دیگری در یکی از سواحل فلوریدا رانندگی کرد.  او سه مایل را تنها در شش دقیقه طی کرد.  سواحل فلوریدا، به‌ویژه دیتونا، در سال‌های بعد به محل اثبات توانایی های رانندگی بسیاری از رانندگان تبدیل شد.

باشگاه خودرو جکسونویل

مأموریت باشگاه خودرو ترویج جاده های صاف برای خودرو های جدید بود

درست در سال 1283 ش ( در زمان شروع سال 1904 م) حدود 40 نفر خودروها را به جکسونویل آورده بودند.  بسیاری از آنها باشگاه خودرو جکسونویل را با مأموریتی برای ترویج جاده های صاف برای خودرو های جدید خود تشکیل دادند. زیرا باید حداقل یک جاده خوب وجود داشته باشد.

تصادفات امری عادی

با شلوغ شدن جاده ها از خودروها، تصادفات در جکسونویل به اتفاقی عادی و رویدادی معمولی تبدیل شد

با شلوغ شدن جاده ها از خودروها، تصادفات در جکسونویل به اتفاقی عادی و رویدادی معمولی تبدیل شد.  در سال 1285 ش (1906 م) مقامات نه تصادف را ثبت کردند که سه مورد از آنها برخورد با اسب ها بود.

نخستین خودروساز جکسون‌ویل

روزانه حدود پنج خودرو از کارخانه خارج می شدند که هر کدام 400 دلار قیمت داشتند

در همان سال، نخستین خودروساز جکسون‌ویل، شرکت تولید خودرو جنوبی، مرکز خط تولید خود را افتتاح کرد.  روزانه حدود پنج خودرو از کارخانه خارج می شدند که هر کدام 400 دلار قیمت داشتند.  تا سال 1397 ش (2019 م)، بیش از هشتصد هزار دستگاه (دقیقاً 803049 دستگاه) خودرو و وسیله نقلیه ثبت شده در شهرستان دووال وجود داشته است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *