قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین رانندگی و رکورد سرعت در ماه

نخستین رانندگی و رکورد سرعت در ماه ثبت شد. فضانوردان آمریکایی دیوید اسکات و جیمز اروین در رویدادی که واقعاً خارج از این جهان بود، نخستین افرادی بودند که در روز 9 مرداد ماه در سال 1350 خورشیدی برابر با روز 31 ژوئیه در سال 1971 میلادی، یک خودرو را روی سطح ماه سوار شدند. سفر فضایی نه چندان معمولی در طول ماموریت آپلو 15 ناسا بر روی ماه اتفاق افتاد. ماهنورد یک روز پس از فرود موفقیت‌آمیز سفینه آنها، روی گرد و غبار ماه رفت. ماهنورد های باتری دار دارای فرمان چهار چرخ بودند. سیستم چرخ های عقب، کنترل کافی برای مانور ایمن را فراهم می کرد. هر ماهنورد یا ال آر وی، دارای حداکثر سرعت طراحی شده 8 مایل در ساعت (13 کیلومتر در ساعت) بود. با این حال، در طول ماموریت آپولو 17، فضانورد یوجین سرنان حداکثر سرعت 11.2 مایل در ساعت (18.0 کیلومتر در ساعت) را ثبت کرد که رکورد غیررسمی سرعت روی ماه را به نام او ثبت کرد.

آغاز رانندگی در ماه

رویدادی که واقعاً خارج از این جهان بود

نخستین رانندگی و رکورد سرعت در ماه ثبت شد. فضانوردان آمریکایی دیوید اسکات (David Scott) و جیمز اروین (James Irwin) در رویدادی که واقعاً خارج از این جهان بود، نخستین افرادی بودند که در روز 9 مرداد ماه در سال 1350 خورشیدی برابر با روز 31 ژوئیه در سال 1971 میلادی، یک خودرو را روی سطح ماه سوار شدند. سفر فضایی نه چندان معمولی در طول ماموریت آپلو 15 ناسا (Apollo 15) بر روی ماه اتفاق افتاد. ماهنورد یک روز پس از فرود موفقیت‌آمیز سفینه آنها، روی گرد و غبار ماه رفت.

رکورد سرعت روی ماه

یوجین سرنان حداکثر سرعت را ثبت کرد که رکورد سرعت روی ماه را ثبت کرد

ماهنورد یا ال آر وی های باتری دار دارای فرمان چهار چرخ بودند، اما سیستم فرمان چرخ های جلو در طول آپولو 15 به درستی کار نمی کرد. سیستم چرخ های عقب، کنترل کافی برای مانور ایمن را فراهم می کرد. هر ماهنورد یا ال آر وی، دارای حداکثر سرعت طراحی شده 8 مایل در ساعت (13 کیلومتر در ساعت) بود. با این وجود، در طول ماموریت آپولو 17، فضانورد یوجین سرنان (Eugene Cernan) حداکثر سرعت 11.2 مایل در ساعت (18.0 کیلومتر در ساعت) را ثبت کرد که رکورد غیررسمی سرعت روی ماه را به نام او ثبت کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *