قطعات خودرو

تاریخ خودرو : هارلی ارل درگذشت

هارلی ارل درگذشت. طراح خودرو و مدیر اجرایی هارلی جی. ارل که معمولاً از او با نام و عنوان «پدر کوروت» یاد می شود، در روز 21 فروردین ماه در سال 1348 خورشیدی برابر با روز 10 آوریل در سال 1969 میلادی، در سن 75 سالگی درگذشت. هارلی ارل کار خودروسازی خود را زمانی آغاز کرد که تحصیل در استنفورد را رها کرد و به تجارت بدنه خودروسازی پدرش در شرکت هارلی اتوموتیو ورکز پیوست. هارلی ارل در آنجا هنر ساخت بدنه خودروهای سفارشی را آموخت، که بسیاری از آن‌ها برای بزرگ ‌ترین ستاره ‌های هالیوود از جمله تام میکس ساخته می شدند. پس از اینکه دان لی فروشنده کادیلاکT صاحب آن تجارت شد و آن شرکت را خرید، هارلی ارل را به عنوان مدیر فروشگاه بدنه سفارشی معرفی کرد. لارنس پی فیشر، مدیر کل کادیلاک از فروشگاه عبور می کرد که متوجه استعداد هارلی ارل گردید. فیشر در حالی که در یک تور ملی از نمایندگی های خودرو بود، هارلی ارل را در حال کار مشاهده کرد. او متوجه شد که چگونه از روش‌های طراحی نوآورانه برای شکل و فرم دادن به بدنه خودروهای ساخت خود استفاده می‌کند، مانند استفاده از خاک رس برای تعیین خطوط.ماندگارترین کمک هارلی ارل شروع پروژه خودروی اوپل بود که تبدیل به خودروی شورولت کوروت شد.

آغاز هارلی ارل

هارلی ارل کار خودروسازی خود را زمانی آغاز کرد که تحصیل در استنفورد را رها کرد

هارلی ارل درگذشت. طراح خودرو و مدیر اجرایی هارلی جی. ارل (Harley J. Earl) که معمولاً از او با نام و عنوان «پدر کوروت» (Father of the Corvette) یاد می شود، در روز 21 فروردین ماه در سال 1348 خورشیدی برابر با روز 10 آوریل در سال 1969 میلادی، در سن 75 سالگی درگذشت. هارلی ارل کار خودروسازی خود را زمانی آغاز کرد که تحصیل در استنفورد را رها کرد و به تجارت بدنه خودروسازی پدرش در شرکت هارلی اتوموتیو ورکز (Harley Automotive Works) پیوست.

هارلی ارل و هنر ساخت بدنه خودرو

هارلی ارل هنر ساخت بدنه خودروهای سفارشی را آموخت

هارلی ارل در آنجا هنر ساخت بدنه خودروهای سفارشی را آموخت، که بسیاری از آن‌ها برای بزرگ ‌ترین ستاره ‌های هالیوود از جمله تام میکس (Tom Mix) ساخته می شدند. پس از اینکه دان لی (Don Lee) فروشنده کادیلاک (Cadillac) صاحب آن تجارت شد و آن شرکت را خرید، هارلی ارل را به عنوان مدیر فروشگاه بدنه سفارشی معرفی کرد. لارنس پی فیشر (Lawrence P. Fisher)، مدیر کل کادیلاک از فروشگاه عبور می کرد که متوجه استعداد هارلی ارل گردید. فیشر در حالی که در یک تور ملی از نمایندگی های خودرو بود، هارلی ارل را در حال کار مشاهده کرد. او متوجه شد که چگونه از روش‌های طراحی نوآورانه برای شکل و فرم دادن به بدنه خودروهای ساخت خود استفاده می‌کند، مانند استفاده از خاک رس برای تعیین خطوط.

ماندگارترین کمک هارلی ارل

هارلی ارل در سن شصت و پنج سالگی بازنشسته شد

شاید ماندگارترین کمک هارلی ارل شروع پروژه خودروی اوپل (Opel) بود که تبدیل به خودروی شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) شد. هارلی ارل در سال 1337 ش (1958 م) در سن شصت و پنج سالگی در سن بازنشستگی در سمت معاون ریاست یک شرکت خودروسازی بازنشسته شد. اما تأثیر او بر صنعت خودرو بسیار فراتر از آن بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *