قطعات خودرو

گریت وال تانک 500 با قوای فنی پلاگین هیبریدی در چین ثبت شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، گریت وال تانک 500 یکی از شاسی بلندهای آفرودی و نیمه لوکس چینی است که برداشتی آزاد از تویوتا فورچونر ژاپنی محسوب می‌شود. پس از عرضه نسخه اصلی، اکنون تصاویر این شاسی بلند با قوای فنی پلاگین هیبریدی در پایگاه داده وزارت صنعت چین مشاهده شده‌اند.

 

گریت وال تانک 500 در حال حاضر نیز یک خودرو هیبریدی محسوب می‌شود، چرا که به سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی مجهز است. این سیستم‌ها برای کاهش مصرف سوخت استفاده می‌شوند اما در حال حاضر شرکت سازنده تصمیم دارد تا نسخه پلاگین هیبریدی یا PHEV این خودرو را به بازار عرضه کند. در خودروهای پلاگین هیبریدی، موتور برقی نقش اصلی را ایفا می‌کند و موتور درون‌سوز وظیفه حمایت آن و شارژ باتری را برعهده خواهد داشت.

 

 

ظاهر نسخه پلاگین هیبریدی تانک 500 تفاوتی با نسخه درون‌سوز نخواهد داشت. ابعاد این خودرو نیز بدون تغییر باقی خواهند ماند و همچنان 4886 * 1934 * 1905 میلیمتر هستند. فاصله بین دو محور این شاسی بلند نیز 2850 میلیمتر عنوان شده است. با این حال به دلیل نصب سیستم پلاگین هیبریدی، 175 کیلوگرم به مجموع وزن نسخه PHEV‌ این خودرو افزوده شده است.

 

تانک 500 پلاگین هیبریدی

 

زیر کاپوت گریت وال تانک 500 پلاگین هیبریدی، پیشرانه دو لیتری E20NA از هاوال دارگو با 252 اسب بخار در کنار موتور برقی قدرت قرار گرفته است. پکیج باتری‌های این شاسی بلند نیز 19.94 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و توسط SVOLT یکی از زیرمجموعه‌های گریت وال ساخته شده است.

 

راندمان کلی پیشرانه گریت وال تانک 500 پلاگین هیبریدی به 420 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این شاسی بلند برعهده دارد.

 

 

مصرف ترکیبی این شاسی بلند 4.4 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی خواهد بود. گریت وال در همین حال از توسعه یک سیستم پلاگین هیبریدی بر مبنای موتور V6 صحبت کرد که حداکثر راندمان آن به 528 اسب بخار قدرت بالغ خواهد شد. نسخه دو لیتری از گریت وال تانک 500 پلاگین هیبریدی سال آینده میلادی در بازار چین به فروش خواهد رسید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *