قطعات خودرو

تاریخ خودرو : مینی اصلی به فروش رسید

بخشی از آن به دلیل ملی شدن کانال سوئز توسط مصر در سال 1335 ش (1956 م) بیشتر اروپا با کمبود شدید سوخت مواجه بود. در پاسخ، سر لئونارد لرد، رئیس شرکت موتور بریتیش یا بی ام سی، تصمیم گرفت تا یک خودروی کوچک و کم مصرف بسازد تا با خودروهای آلمانی که در آن زمان بازار را رهبری می کردند، رقابت کند. تلاش های او منجر به این شد که بی ام سی، خودروی مارک 1 مینی را در روز 3 شهریور ماه در سال 1338 خورشیدی برابر با روز 26 آگوست در سال 1959 میلادی، به بازار عرضه کرد. تولید مینی اصلی تا سال 1379 ش (2000 م) ادامه یافت و در آن زمان شرکت بی ام دبلیو، این برند و مارک را خریداری کرد. تا آن زمان، حدود پنج ملیون و سیصد هزار دستگاه خودروی مینی از مراکز تولید خارج شده بودند.

آغاز بحران سوخت

بیشتر اروپا با کمبود شدید سوخت مواجه بود

بخشی از آن به دلیل ملی شدن کانال سوئز (Suez Canal) توسط مصر در سال 1335 ش (1956 م) بیشتر اروپا با کمبود شدید سوخت مواجه بود. در پاسخ، سر لئونارد لرد (Sir Leonard Lord)، رئیس شرکت بریتیش موتور  (British Motor Corporation) یا بی ام سی (BMC)، تصمیم گرفت تا یک خودروی کوچک و کم مصرف بسازد تا با خودروهای آلمانی که در آن زمان بازار را رهبری می کردند، رقابت کند. تلاش های او منجر به این شد که بی ام سی (BMC)، خودروی مارک 1 مینی (Mark I Mini) را در روز 3 شهریور ماه در سال 1338 خورشیدی برابر با روز 26 آگوست در سال 1959 میلادی، به بازار عرضه کرد.

مینی اصلی

حدود 5.3 میلیون دستگاه خودروی مینی از مراکز تولید خارج شده بودند

تولید مینی اصلی تا سال 1379 ش (2000 م) ادامه یافت و در آن زمان شرکت بی ام دبلیو (BMW)، این برند و مارک را خریداری کرد. تا آن زمان، حدود پنج ملیون و سیصد هزار دستگاه خودروی مینی از مراکز تولید خارج شده بودند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *