قطعات خودرو

شرکت استارتاپی ولتا اولین کامیون برقی خود را عرضه کرد

کامیون برقی ولتا

به گزارش قطعات خودرو؛ ولتا یک شرکت استارت‌آپی برای تولید کامیون‌های برقی است. ایده ایجاد و تولید این خودروی تجاری دور از دست به نظر می‌رسید اما ظاهرا ولتا در کارخانه سابق Steyr اتریش قصد دارد این ایده را به تولید انبوه برساند و حالا مشخص شده که این شرکت اولین سفارش واقعی تولید تعداد انبوهی از این خودرو را دریافت کرده‌است.

بر این اساس شرکت تدارکاتی DB Shenker قرارداد اولیه تولید 1470 دستگاه از این خودرو تجاری را به طور همزمان با شرکت ولتا بسته و این بزرگ‌ترین سفارش برای تامین کامیون‌های الکتریکی در اروپا است. در همین زمان DB Shenker به آزمایش نمونه‌های اولیه این خودرو تجاری نیز تبدیل شده است. بر اساس این قرارداد سال آینده شعب مختلف این شرکت نمونه‌های پیش تولید شده را جهت آزمایش در شرایط واقعی از ولتا دریافت خواهد کرد. بر اساس آزمایش‌هایی که در این شرکت انجام خواهد شد، نکات و شکایات رسیده در طول دوران آزمایش نیز برای ساخت این خودروهای تجاری لحاظ خواهد شد.

کامیون برقی ولتا

گفتنی است که این مورد در مورد کامیون 16 تنی برقی است که قدرت پیمایش آن 150 تا 200 کیلومتر و راننده در وسط کابین آن می‌نشیند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید این کامیون برقی در پایان سال 2022 آغاز شده و سال بعد از آن نسخه سبک‌تر 12 تنی ولتا نیز به بازار عرضه خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *