قطعات خودرو

دایملر،تراتون و ولوو 1700 ایستگاه شارژ خودروهای تجاری می‌سازند

قطعات خودرو – از یک سو، رقابت در بازار جهانی خودروهای تجاری به شدت در حال افزایش است. اما از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری‌های جهانی مرتبط با انرژی‌های پاک بزرگ‌ترین کشورها و تولیدکنندگان این دسته از خودروها را به سمت اتحاد با یکدیگر می‌برد. این بدان معناست که این شرکت‌‍‌ها و کشورها به سادگی نمی‌توانند از پس هزینه‌ها به تنهایی برآیند.

بنابراین برای کار روی جایگاه‌های شارژ برقی خودروهای تجاری، سه شرکت دایملر، تراتون و ولوو تصمیم گرفتند که سرمایه‌گذاری مشترکی با سهام مساوی انجان دهند. انتظار می‌رود این سه شرکت در سال 2022 پس از تکمیل کلیه فرآینده‌های تایید نظارتی شروع به فعالیت کنند. قرار است دایملر، تراتون و ولوو جمعا به ارزش 500 میلیون یورو در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

طبق قرار این سه شرکت 1700 ایستگاه شارژ خودروهای تجاری در حاشیه بزرگراه‌ها و و نزدیک آن ایجاد کنند. همچنین قرار است تعدادی از این ایستگاه‌های شارژ خودروهای تجاری برقی در مراکز لجستیکی سراسر اروپا نیز ساخته شود. دایملر، تراتون و ولوو تصمیم دارند این کار را در مدت 5 سال انجام داده و بعد از آن برای جذب سرمایه بیشتر از دیگر شرکت‌های خودروسازی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت کرده و همچنین با کمک بودجه‌های دولتی تعداد این ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را افزایش دهند. انجمن خودروسازان اروپا در گزارشی از نیاز 15 هزار ایستگاه شارژ خودروهای سنگین تا سال 2025 گفته و این عدد را برای خودروهای تجاری تا سال 2030 بیش از 50 هزار ایستگاه تخمین زده است.

گفتنی است، این سه شرکت قصد دارند پنل مشترکی در این ایستگاه‌ها ایجاد کنند تا کامیون‌ها و اتوبوس‌های برقی شرکت‌های مرسدس بنز، میتسوبیشی، اسکانیا رنو و مان نیز بتوانند استفاده کنند، این شرکت‌ها نیز پذیرفته‌اند از درگاه مشترکی در خودروهای تجاری خود استفاده کنند. در همین راستا اما شرکت‌های داف و ایویکو نپذیرفته‌اند که از این پنل مشترک استفاده کنند. به نظر می‌رسد شبکه شارژ خودروهای برقی در اروپا بدون در نظر گرفتن برند خودروها به آن‌ها خدمات شارژ ارائه خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *