قطعات خودرو

علیرضا نیک‌آئین: بازگشت خودرو به تعیمرگاه با قطعات بی‌کیفیت

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران با اشاره به اینکه کمبود نیروی کار جوان معضل بزرگ تعمیرکاران خودرو است اظهار کرد: کیفیت بد قطعات یدکی باعث برگشت تعداد زیادی ازخودروهای تعمیر شده به تعمیرگاه می شود.

علیرضا نیک‎آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران گفت: برای رفع چالش صنف در ارتباط با کمبود نیروهای جوان، تعمیرکاران آماده همکاری با آمورش و پرورش برای ترغیب دانش آموزان به شغل مکانیکی است.

 

خدمات این صنف قابل حذف یا کم شدن از سبد احتیاجات خانوار نیست

نیک‎آئین درباره کسب و کار این صنف توضیح داد: کسب وکار صنف ما به دلیل اینکه تعمیرات خودرو جزو احتیاجات ضروری خانوارهاست، قابل حذف یا کم کردن نیست. ولی مورد مهمی که خیلی از واحدهای صنفی ما را آزار می دهد برگشت مجدد اتومبیل های تعمیر شده است. به دلیل کیفیت پایین قطعات یدکی موجود در بازار بیشتر خودروهای تعمیر شده پس از مدت کوتاهی به دلیل بدی قطعات دوباره به تعمیرگاه مراجعه می کنند و بیشتر مالکین خودرها فکر می کنند این مشکل به خاطر اهمال مکانیک بوده که به وجود آمده در حالیکه خود تعمیرکاران خودرو از این مشکل آسیب زیادی می بینند.

وی در ادامه گفت: مهمترین مشکل این صنف تعداد محدود نیروی کار است. متاسفانه قشر جوان جامعه اشتیاق و تمایلی به این شغل ندارند و ما با کمبود نیروی جوان کار مواجه هستیم و این موضوع در آینده نه چندان دور مشکل ساز خواهد شد. دولت و سیستم آموزشی کشور باید با تبلیغات و آموزش های صحیح، اشتیاق را در جوانان به وجود آورد تا به این حرفه وارد شوند. اتحادیه ما آمادگی خود را برای همکاری با آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان هنرستان و مراکز کار و دانش در رابطه با راهنمایی و آموزش عملی آنها اعلام می کند.

نیک‎آئین به موضوع مالیات هم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات صنف مالیات و نحوه محاسبه آن است. طبق قانون جدید، مالیات بر اساس گردش مالی و کارکرد دستگاه کارت خوان محاسبه می گردد و این موضوع بسیار برای ما مشکل ایجاد کرده است. مالکین خودروها بعد از اتمام تعمیر اتومبیل خود تمام مخارج آن را اعم از هزینه قطعات، تراشکاری، اجرت مکانیکی و … همه را با دستگاه پوز تعمیرگاه پرداخت می کنند در حالی که فقط اجرت مکانیکی به ما تعلق می گیرد ولی در محاسبه مالیاتی این مورد در نظر گرفته نمی شود.

 

ضرورت مراجعه به تعمیرگاه های دارنده پروانه کسب

وی در خاتمه ضمن ارایه توصیه هایی به دارندگان خودروها گفت: مالکین خودروها برای تعمیر حتما به تعمیرگاه های دارنده پروانه کسب مراجعه کنند. چون تعمیرکار متقاضی مجوز برای اخذ پروانه کسب آموزش اصولی دیده و بارها مورد آزمون فنی قرار می گیرند، همچنین اداره اماکن از آنها تست اعتیاد، عدم سوءسابقه و انگشت نگاری گرفته می شود و سلامت اخلاقی آنها تایید می شود. و اینکه تعمیرگاه ها مرتب مورد بازرسی قرار می گیرند

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *