قطعات خودرو

با ادامه تحریم‌ها تولیدکننده‌های قطعات خودرو خانه نشین می‌شوند

شرکت سیبا یدک تولید کننده بوش جات که از سال 1370 با تولید قطعه برای خودروی پیکان کارش را آغاز کرده، امروز در حدود 3 تا 40 نوع قطعه مورد نیاز خودروها را تولید می کند. مرتضی بهرامی مدیر این شرکت با تاکید بر این که ادامه تحریم‌ها بیشتر تولید کننده‌ها را خانه نشین خواهد کرد، گفت: ما بر اساس سفارش مشتری قطعه تولید می‌کنیم و سعی داریم تا قطعاتی با کیفیت از مواد اولیه درجه یک تولید کنیم. البته تحریم‌ها شرایط بدی در بازار قطعات خودرو ایجاد کرده و هزینه تولید بالا رفته است. در نتیجه قیمت قطعات هم گران‌تر شده و مشتری‌ها کمتر خرید می‌کنند. شرایط فعلی برای تولید کننده‌ها مشکلات اساسی ایجاد کرده و باعث متوقف شدن چرخه تولید و رکود بازار قطعات خودرو که خیلی‌ها به نوعی از این طریق امرار معاش می‌کنند، خواهد شد. مسئولان باید هر چه زودتر وارد عمل شده و برای رفع مشکلات چاره‌ای بیندیشند.

 

 

مدیرعامل سیبا یدک افزود: مواد اولیه مورد نیازمان را از داخل ایران تهیه می‌کنیم و دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید هم از بازار داخلی و هم خارج از کشور خریداری شده‌اند البته ما هم دوست داریم از تکنولوژی روز در تولیدمان استفاده کنیم اما هزینه بالای این کار در شرایط کنونی دست ما را بسته است و ما همچنان به شیوه سنتی گذشته به کارمان ادامه می‌دهیم.

 

 

مرتضی بهرامی در خصوص طرح شناسه کالا گفت: در صنف ما وجود واسطه‌ها مهم بوده و با حذف آنها کارها می‌خوابد. البته باید نحوه فعالیت آن‌ها مشخص شده و در چارچوب قانون تعریف شود. البته این طرح مزایایی هم دارد و می‌تواند مانع از ورود قطعات تولید شده بی‌کیفیت و زیر پله‌ای به بازار قطعات خودرو شود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *