قطعات خودرو

امارات؛ بهشت خودروهای برقی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، امارات یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای شارژ خودروهای برقی است. طبق گزارشی که در سال 2023 منتشر شد، هزینه شارژ یک خودروی برقی در امارات به طور متوسط 0.25 دلار در هر کیلووات ساعت است. این هزینه در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است. به عنوان مثال، هزینه شارژ یک خودروی برقی در آمریکا به طور متوسط 0.35 دلار در هر کیلووات ساعت است.

 

عوامل مختلفی در مقرون به صرفه بودن شارژ خودروهای برقی در امارات نقش دارند. یکی از این عوامل، هزینه پایین برق در این کشور است. هزینه برق در امارات به طور متوسط 0.07 دلار در هر کیلووات ساعت است. این هزینه در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است.

 

عامل دیگر، حمایت دولت امارات از خودروهای برقی است. دولت امارات مشوق‌های مالی مختلفی را برای تشویق مردم به خرید و استفاده از خودروهای برقی ارائه می دهد. این مشوق‌ها شامل تخفیف در مالیات، تخفیف در عوارض گمرکی و ارائه شارژ رایگان در ایستگاه های شارژ عمومی است.

 

در سال 2023، تعداد خودروهای برقی در امارات به بیش از 100 هزار دستگاه رسید. این تعداد در مقایسه با سال 2022، بیش از 70 درصد افزایش یافته است. دولت امارات هدف‌گذاری کرده است که تا سال 2030، 25 درصد از کل خودروهای این کشور را خودروهای برقی تشکیل دهند.

 

آمارهای جدید نشان می‌دهند هزینه شارژ یک خودروی برقی در امارات تقریباً 1.02 دلار برای هر 100 کیلومتر است. اگر نیاز به شارژ وسیله نقلیه برقی خود دارید، امارات یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورهای جهان است که می توانید این کار را انجام دهید.

 

رتبه امارات در زمینه زیرساخت شارژ خودروهای برقی

به نقل از zawya، امارات با غلبه بر کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و چین، رتبه چهارم را در رتبه بندی جهانی 50 کشور برای زیرساخت های شارژ خودروهای برقی مقرون به صرفه توسط ارائه دهندگان خدمات ارزیابی مقایسه بازار استرالیا کسب کرد.

 

امارات در هر دو شاخص خودرو برقی(EV) و بنزین در این گزارش امتیاز خوبی کسب کرد، با میانگین ارزش شارژ 100 کیلومتری خودرو برقی که به طور میانگین 1.02 دلار است. امارات نیز در مقرون به صرفه‌ترین قیمت بنزین با میانگین 5.57 دلار در هر 100 کیلومتر سوم شد. بر اساس یافته‌های این گزارش، یک راننده در امارات می‌تواند 81.77 درصد از میانگین قبض سوخت خود را با استفاده از برق صرفه‌جویی کند.

 

طبق یافته‌های گزارش آرتور دی لیتل در سال 2022، در چند سال گذشته، امارات به طور فعال برنامه سبز خود را پیش برد، با تمایل این کشور برای انطباق با خودروهای برقی که آن را در رتبه هشتم شاخص جهانی آمادگی حمل و نقل برقی قرار می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروهای برقی این کشور بین سال‌های 2022 و 2028، 30 درصد رشد کند.

 

ابتکارات دولتی مانند بازار جهانی خودروهای برقی که در ماه می برای ایجاد انگیزه برای مردم برای داشتن خودروهای برقی راه اندازی شد، این رشد را تقویت می‌کند. هدف از این اقدام تسهیل سرمایه‌گذاری در شبکه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی امارات و نصب آنها در ساختمان‌های فدرال، جاده‌ها و ایستگاه‌های استراحت کامیون است.

 

مقایسه امارات و دیگر کشورها

اداره آب و برق دبی (DEWA) در نظر دارد تا سال 2025، 1000 ایستگاه شارژ عمومی در امارات نصب کند که از 620 ایستگاه در پایان سال 2022 افزایش یافته است.

 

جدای از ابتکارات دولتی، رتبه امارات متحده عربی در گزارش مقرون به صرفه بودن خودروهای برقی نیز از طریق تسهیلات یارانه‌ای افزایش یافته است و چندین مکان عمومی برای دارندگان خودروهای برقی هزینه رایگان ارائه می‌دهند.

 

با این حال، اداره آب و برق دبی(DEWA) تعرفه‌های جدیدی را از اول ژوئن اعمال کرده است که هزینه شارژ خودروهای برقی در ایستگاه‌های عمومی به 38 درهم در هر کیلووات ساعت می‌رسد، به علاوه اضافه‌هزینه سوخت در هر کیلووات ساعت و مالیات بر ارزش افزوده برای کاربران تجاری و غیرتجاری EV Green Charger ثبت‌نام شده است. علیرغم این ابتکارات، گزارش مقایسه بازار استرالیا، آرژانتین، مالزی و هند را در سه نقطه برتر از نظر مقرون به صرفه بودن شارژ خودروهای برقی، بالاتر از امارات قرار داده است.

 

در آرژانتین، هزینه شارژ خودروهای‌برقی به طور متوسط ​​0.46 دلار در هر 100 کیلومتر است، در حالی که خودروهای بنزینی در این کشور آمریکای جنوبی برای 100 کیلومتر رانندگی، 6.24 دلار هزینه سوخت دارند.

 

آمارها نشان داد گران‌ترین کشورها دانمارک و ایتالیا هستند که در رتبه اول قرار دارند و پس از آن آلمان، بلژیک، لیتوانی و اتریش (در رتبه چهارم) و هلند قرار دارند. در دانمارک و ایتالیا، رانندگان به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی، 7.49 دلار هزینه برق دریافت می‌کنند، در حالی که در دانمارک 12.55 دلار بنزین در هر 100 کیلومتر و در ایتالیا 10.35 دلار است.

 

بر اساس این گزارش، بسته به کشور، رانندگان خودروهای‌برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی معادل، بین 27.63 تا 92.59 درصد از هزینه سوخت خود را در هر کیلومتر صرفه جویی می‌کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *