قطعات خودرو

بزرگترین لنت‌ساز کشور، به دنبال فتح بازار روسیه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، “محمد عارف صادقی” کارشناس بازاریابی شرکت لنت پارس در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این دومین حضور شرکت لنت پارس در بازار روسیه پس از حدود ۱۰ سال است.

 

وی گفت: لنت پارس با توجه به تنوع محصولات خود، انواع لنت ترمز خودروی سواری (آسیایی، اروپایی و خودروهای ایرانی)، همچنین انواع لنت ترمز شبکه ریلی و خودروهای تجاری را تولید می‌کند.

این کارشناس بازاریابی خاطرنشان کرد: برای حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳، در ۶ ماه اخیر اخذ استاندارد حوزه اقتصادی اوراسیا (EAC) در دستور کار قرار گرفت؛ بر این اساس محصولات ما قابلیت آن را دارند که بدون هیچ مشکلی در بازار روسیه مصرف شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون توانستیم شرکایی را به صورت بالقوه در این بازار شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: ماشین آلات مورد استفاده در شرکت لنت پارس، ماشین آلات روز اروپا و خطوطمان تمام اتوماتیک است، بر این اساس کیفیت تولیدات ما با تراز جهانی قابل قیاس می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با استراتژی رهبری هزینه‌ها و قیمت‌های رقابتی، این شرکت بتواند جایگاه خوبی در بازار روسیه به دست آورد.

 

** مشکلات تولید و صادرات

کارشناس بازاریابی شرکت لنت پارس در ادامه به برخی مشکلات تولید اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین مشکلات به قوانین موجود در حوزه صادرات باز می‌گردد؛ به طوری که امروز رفع تعهدات ارزی و نرخی که برای تسعیر ارز در نظر گرفته شده، برای واحدها بسیار مشکل ساز شده است.

صادقی همچنین به مشکلات ناشی از تحریم‌ها اشاره کرد که هزینه‌های تولید را برای واحدها افزایش داده است، با این حال خاطرنشان کرد: امروز تولید کنندگان تجارب ارزشمندی در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها به دست آورده‌اند و حتی توانسته‌اند فناوری‌های روز را مستقر و بومی‌سازی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان اجرایی سیاستگذاران و قانونگذاران همراهی بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند تا به توسعه تولید و صادرات کمک شود.

بر پایه این گزارش شرکت لنت پارس از سال ۶۴ در کاشان مشغول فعالیت است که بزرگترین و گسترده‌ترین سبد محصولات را در بین تولید کنندگان کشور دارا است.

این شرکت همچنین مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات تولیدی، سیستم آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه است و بیشترین تیراژ تولید را دارا می‌باشد.

 

جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو حاضر شده است.

امسال ۳۲ شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، ۲ شرکت بازرگانی و همچنین ۲۸ شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی ۲۰۲۳ حضور دارند که متراژی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپاست.

بنا بر اعلام برگزار کنندگان، علاوه‌بر روسیه، نمایندگان شرکت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، هند، ترکیه، بلاروس، هنگ کنگ، مجارستان، آلمان، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مکزیک، امارات متحده عربی، لهستان، سنگاپور، تایلند، تایوان و ازبکستان در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته‌اند.

برای مدیران و فعالان صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *