قطعات خودرو

تولید ماهانه ۳۰۰ هزار خودرو الکتریکی در بی وای دی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛  شاید تا ماه گذشته بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا، تسلا بود. اما براساس آمار منتشر شده، مشخص شد که بزرگترین خودروساز الکتریکی در سال جاری بی وای دی است. بی وای دی تولید کننده انواع خودروهای بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبرید و الکتریکی است. این خودروساز چینی به دنبال افزایش تیراژ تولید خودروهای الکتریکی است که بیشترین سهم بازار را کسب کند.

 

 

در ماه ژوئن بی وای دی در کشور چین ۱۳۴ هزار دستگاه خودرو الکتریکی عرضه و راهی بازار کرد، این در حالی است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته این خودروساز فقط توانسته بود ۲۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. وانگ چوانفو مدیرعامل شرکت خودروسازی بی وای دی در یک نشست خبری اعلام کرده؛ «الکتریکی شدن خودروها سریعتر از آن چه که در گذشته تصور می شد، در حال پیشرفت است.»

رسانه های چینی گزارش های در خصوص این که احتمالا بی وای دی به زودی تولید ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی را آغاز کند، منتشر کردند

رسانه های چینی گزارش های در خصوص این که احتمالا بی وای دی به زودی تولید ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی را آغاز کند، منتشر کردند. این درحالی است که جیمیان مدیر تولید این شرکت خودروسازی گفته بود؛ احتمالا از ماه آگوست بی وای دی برنامه تولید ۳۰۰ هزار دستگاهی را دنبال خواهد کرد. اگر این موضوع رنگ حقیقیت به خود بگیرد، بی وای دی در سال میلادی جاری می تواند بیشتر از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی تولید و عرضه کند. این موضوع پس از سال ها عرضه محصول الکتریکی توسط این خودروساز چینی به بازار می تواند رقابت را بسیار سخت کند.

براساس برنامه تولید بی وای دی و گزارشات رسانه های چینی می توان به این موضوع پی برد که تولیدکنندگان مواد اولیه در دنیا برخی از سفارشات معوق خود را به روز رسانی کردند و احتمالا زنجیره تامین بی وای دی برای تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی آماده شده است.

تولید ماهانه ۳۰۰ هزار خودرو الکتریکی در بی وای دی| بازار خوروهای برقی به هم می ریزد؟

شرکت خودروسازی بی وای در در چین شش سایت تولید در شهرهای؛ شیان، شنژن، چانگشا، چانگژو، فوژو و هفی دارد

بی وای دی چند سایت تولید دارد؟

شرکت خودروسازی بی وای در در چین شش سایت تولید در شهرهای؛ شیان، شنژن، چانگشا، چانگژو، فوژو و هفی دارد. گفتنی است که این خودروساز از ابتدا خردادماه سال جاری در شهر هفی سایت جدیدی را تاسیس کرد که می تواند ظرفیت تولید مستقیم این خودروساز را نسبت به گذشته چند برابر کند.

سایت بی وای دی در شهر چانگشا به مدت دو ماه در سال جاری به دلیل قوانین ممنوعیت تردد کرونا، توقف تولید داشت، اما از ابتدا ماه جاری تولید عادی این خودرو از سر گرفته شد.

بی وای دی در شهر فوژو یک سایت تولید دارد، این سایت تولید در گذشه متعلق به شرکت دورسن موتور بوده که پس از ورشکستگی کامل، توسط بی وای دی خریداری شد. این سایت زیرساخت سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد، در مقطعی بی وای دی خودروهای بنزینی در این کارخانه تولید می کرد. اما اکنون برنامه تولید به محصولات الکتریکی تغییر کرده است. بنابه اطلاعات منتشر شده از بی وای دی سایت فوژو از اواخر سال میلادی جاری به مدار تولید خودروهای الکتریکی وارد می شود.

علاوه بر شش کارخانه ذکر شده که تاکنون محصولات الکتریکی تولید نکردند، بی وای دی در تلاش است که سه سایت دیگر در شهرهای ژنگژو، جینان و شیانگ یانگ احداث کند. احتمالا سه سایت جدید تا اوایل سال ۲۰۲۳ آماده تولید خودروهای الکتریکی شود.

تولید ماهانه ۳۰۰ هزار خودرو الکتریکی در بی وای دی| بازار خوروهای برقی به هم می ریزد؟

تاکنون رسانه های چینی از سرمایه گذاری دقیق بی وای دی برای دست یابی به تولید ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو، اطلاعاتی منتشر نکردند

سرمایه گذاری در ابهام

تاکنون رسانه های چینی سعی داشتند آمار و اطلاعاتی را منتشر کنند که در بازار جهانی بیشتر ظاهر «شایعه» تا حقیقت را دارد. این رسانه ها از سرمایه گذاری دقیق بی وای دی برای دست یابی به تولید ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو، اطلاعاتی منتشر نکردند. بنابراین رفتار خودروسازان بزرگ در دنیا نسبت به این خبر از دوحالت خارج نیست؛ نخست اینکه نسبت به خبر تولید بی وای دی باید بی اهمیت باشند. دوم اینکه باید انتظار سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری توسط بی‌وای‌دی برای تولید محصولات الکتریکی را داشته باشند.

با تمام این تفاسیر در آینده نزدیک بی‌وای‌دی احتمالا بتواند سالانه چند میلیون خودرو الکتریکی تولید و عرضه کند. معمولا فروش محصولات بی‌وای‌دی به طور مساوی بین خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید تقسیم می شود. بنابراین باید منتظر بود که در بازارهای جهانی فروش خودروهای الکتریکی با قیمت کمتر آغاز شود. زیرا خودروسازان بزرگ سهم بازار خود را به چینی ها واگذار نخواهند کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *