قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جان بوگاتی متولد شد

جان بوگاتی یا جانروبرتو بوگاتی (Gianroberto Bugatti) در روز 25 دی ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 15 ژانویه در سال 1909 میلادی، در آلمان به دنیا آمد، در همان سالی که پدرش اتوره (Ettore ) اتومبیل ای بوگاتی (E. Bugatti) را تأسیس کرد. در اوایل 20 سالگی، جان، همانطور که شناخته شده بود، در شرکت پدرش بسیار تاثیرگذار بود.  او در ۲۳ سالگی طراحی بوگاتی مدل۴۱ رویال را رهبری کرد.  او بعداً چهار بدنه مجزا برای مدل 57 طراحی کرد که اغلب به عنوان یکی از بهترین مدل های بوگاتی در نظر گرفته می شود.

تولد بوگاتی

در اوایل 20 سالگی، جان، همانطور که شناخته شده بود، در شرکت پدرش بسیار تاثیرگذار بود و در ۲۳ سالگی طراحی بوگاتی تایپ ۴۱ رویال را رهبری کرد.

جان بوگاتی یا جانروبرتو بوگاتی (Gianroberto Bugatti) در روز 25 دی ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 15 ژانویه در سال 1909 میلادی، در آلمان به دنیا آمد، در همان سالی که پدرش اتوره (Ettore) اتومبیل ای بوگاتی (E. Bugatti) را تأسیس کرد. در اوایل 20 سالگی، ژان، همانطور که شناخته شده بود، در شرکت پدرش بسیار تاثیرگذار بود. او در ۲۳ سالگی طراحی بوگاتی تایپ ۴۱ رویال را رهبری کرد. او بعداً چهار بدنه مجزا برای مدل57 طراحی کرد که اغلب به عنوان یکی از بهترین مدل های بوگاتی در نظر گرفته می شود.

عشق و مرگ

متأسفانه عشق او به خودرو بود که باعث مرگ او شد

متأسفانه عشق او به خودرو بود که باعث مرگ او شد. در روز 19 مرداد ماه در سال 1318 خورشیدی برابر با روز 11 آگوست در سال 1939 میلادی، جان در تست رانندگی با خودرو 57 که در مسابقه لمان پیروز شده بود، جان باخت.  او پس از برخورد با دوچرخه سواری که به صورت مخفیانه وارد مسیر آزمایشی شده بود، کنترل وسیله نقلیه را از دست داد و در نتیجه با درخت برخورد مرگباری داشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *