قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جیمز دین در پورشه 550 درگذشت

جیمز دین در پورشه 550 درگذشت. جیمز دین بازیگر به تازگی فیلمبرداری فیلم غول را به پایان رسانده بود و آماده بازگشت به فعالیت در پیست مسابقه بود. در طول تولید این فیلم، شرکت برادران وارنر دین را از تعقیب یک علاقه جدید، یعنی مسابقه منع کرد. البته ترس شرکت از جراحت یا بدتر از آن مرگ بود. متأسفانه دین پیش از اینکه سرنوشت راهش را پیدا کند به پیست نمی رسد. جیمز دین در روز 7 مهر ماه در سال 1334 خورشیدی برابر با روز 30 سپتامبر در سال 1955 میلادی، در سن بیست و چهار سالگی پشت فرمان پورشه 550 اسپایدر جدید خود در مسیر مسابقه جاده ای سالیناس کشته شد. در حالی که قطعات خودرو در دستان مختلف فرود آمد، در سال 1335 ش (1956 م) جورج باریس بقایای پورشه را خریداری کرد. او یک تور با خودرو را برنامه ریزی کرد که نوعی نمایش جانبی وحشتناک ایمنی بزرگراه را ایجاد کرد. بسیاری پورشه جیمز دین را نفرین شده دانستند.

آغاز جیمز دین در پورشه 550

جیمز دین به تازگی فیلمبرداری فیلم غول را به پایان رسانده بود

جیمز دین در پورشه 550 درگذشت. جیمز دین (James Dean) بازیگر به تازگی فیلمبرداری فیلم غول (Giant) را به پایان رسانده بود و آماده بازگشت به فعالیت در پیست مسابقه بود. در طول تولید این فیلم، شرکت برادران وارنر (Warner Bros.) دین را از تعقیب یک علاقه جدید، یعنی مسابقه منع کرد. البته ترس شرکت از جراحت یا بدتر از آن مرگ بود. متأسفانه دین پیش از اینکه سرنوشت راهش را پیدا کند به پیست نمی رسد.

جیمز دین و پورشه نفرین شده

بسیاری پورشه جیمز دین را نفرین شده دانستند

جیمز دین در روز 7 مهر ماه در سال 1334 خورشیدی برابر با روز 30 سپتامبر در سال 1955 میلادی، در سن بیست و چهار سالگی پشت فرمان پورشه 550 اسپایدر (Porsche 550 Spyder) جدید خود در مسیر مسابقه جاده ای سالیناس (Salinas Road Race) کشته شد. در حالی که قطعات خودرو در دستان مختلف فرود آمد، در سال 1335 ش (1956 م) جورج باریس (George Barris) بقایای پورشه را خریداری کرد. او یک تور با خودرو را برنامه ریزی کرد که نوعی نمایش جانبی وحشتناک ایمنی بزرگراه را ایجاد کرد. بسیاری پورشه جیمز دین را نفرین شده دانستند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *