قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی فورد، جگوار و لندرور را می فروشد

خبری شگفت انگیز منتشر شده بود : فورد، جگوار و لندرور را می فروشد. در روز 7 فروردین ماه در سال 1387 خورشیدی برابر با روز 26 مارس در سال 2008 میلادی، فورد (Ford)، شرکت تاتا موتورز (Tata Motors)، بخشی از گروه تاتا (Tata Group) را به عنوان پیشنهاد ترجیحی برای خرید جگوار (Jaguar) و لندرور (Land Rover) از شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor Company) معرفی کرد. این معامله در سال بعد یعنی در خرداد ماه سال 1388 ش برابر با ژوئن سال 2009 میلادی، به مبلغ 2.3 میلیارد دلار بسته شد که تقریباً نیمی از مبلغی بود که فورد آنها را در سال 1379 ش (2000 م) خریداری کرده بود. گروه تاتا بر حسب بازار سرمایه و درآمدها، بزرگترین شرکت خصوصی در هند است. گروه صنعتی تاتا توسط پارسیان هند تاسیس شد، ایرانیانی که پس از حمله اعراب به ایران به هند مهاجرت کردند و امروزه نیز بخشی از این گروه صنعتی بزرگ را اعضای خانواده مشهور تاتا، اداره می‌کنند.

آغاز ماجرای فروش جگوار و لندرور

معامله به مبلغ 2.3 میلیارد دلار بسته شد که تقریباً نیمی از مبلغی بود که فورد آنها را خریداری کرده بود

خبری شگفت انگیز منتشر شده بود : فورد، جگوار و لندرور را می فروشد. در روز 7 فروردین ماه در سال 1387 خورشیدی برابر با روز 26 مارس در سال 2008 میلادی، فورد (Ford)، شرکت تاتا موتورز (Tata Motors)، بخشی از گروه تاتا (Tata Group) را به عنوان پیشنهاد ترجیحی برای خرید جگوار (Jaguar) و لندرور (Land Rover) از شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor Company) معرفی کرد. این معامله در سال بعد یعنی در خرداد ماه سال 1388 ش برابر با ژوئن سال 2009 میلادی، به مبلغ 2.3 میلیارد دلار بسته شد که تقریباً نیمی از مبلغی بود که فورد آنها را در سال 1379 ش (2000 م) خریداری کرده بود.

گروه تاتا : شکوه پارسیان و ایرانیان هند

گروه صنعتی تاتا توسط پارسیان هند تاسیس شد

گروه تاتا بر حسب بازار سرمایه و درآمدها، بزرگترین شرکت خصوصی در هند است. گروه صنعتی تاتا توسط پارسیان هند تاسیس شد، ایرانیانی که پس از حمله اعراب به ایران به هند مهاجرت کردند و امروزه نیز بخشی از این گروه صنعتی بزرگ را اعضای خانواده مشهور تاتا اداره می‌کنند.

شرکت جگوار لندرور

گروه تاتا هیچ قصدی برای ایجاد تغییرات عمده در لندروور یا جگوار نداشت

گروه تاتا هیچ قصدی برای ایجاد تغییرات عمده در لندروور یا جگوار نداشت و همین امر بر شغل شانزده هزار نفری که توسط خودروسازان استخدام شده بودند، تأثیری نداشت. امروزه شرکت جگوار لندرور زیرمجموعه تاتا باقی مانده است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *