قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نام پر شکوه خودروسازی، اوپل تأسیس شد

زمانی که شرکت اوپل تأسیس شد، در زمان تأسیس در روز 1 بهمن ماه در سال 1240 خورشیدی برابر با روز 21 ژانویه در سال 1862 میلادی، توسط آدام اوپل (Adam Opel) این کارگاه تجاری برای تجارت خود، چرخ ‌های خیاطی را در یک طویله گاوداری تولید می‌کرد.  این تجارت تا سال 1267 ش (1888 م) در آنجا باقی ماند، زمانی که دوچرخه بخشی از فهرست محصولات و تولیدات آنها شد. گروه پی اس ای ادغام گروه خودروسازی فیات کرایسلر را تکمیل کرد و شرکت جدیدی به نام استلانتیس را تشکیل داد که اکنون اوپل یکی از زیرمجموعه‌های آن است.

آغاز تاریخ سازی : اوپل تأسیس شد

این کارگاه تجاری چرخ ‌های خیاطی را در یک طویله گاوداری تولید می‌کرد

در زمان تأسیس اوپل در روز 1 بهمن ماه در سال 1240 خورشیدی برابر با روز 21 ژانویه در سال 1862 میلادی، توسط آدام اوپل (Adam Opel) این کارگاه تجاری برای تجارت خود، چرخ ‌های خیاطی را در یک طویله گاوداری تولید می‌کرد. این تجارت تا سال 1267 ش (1888 م) در آنجا باقی ماند، زمانی که دوچرخه بخشی از فهرست محصولات و تولیدات آنها شد.

شراکتی پر ماجرا

پس از مرگ آدام اوپل پسرانش تجارت را به دست گرفتند

پس از مرگ آدام در سال 1274 ش (1895 م) پسرانش این تجارت را به دست گرفتند. آنها به زودی با فردریش لوتزمن (Friedrich Lutzmann) که روی طرح های خودرو کار می کرد شراکتی ایجاد کردند. رابطه آنها منجر به توسعه و گسترش نخستین خودروهای اوپل در سال 1278 ش (1899 م) شد.

انحلال شراکتی که شکست خورد

برادران اوپل در حالی که تلاش هایشان سودآور بود، مشتاق ساخت خودروی خود بودند.

این خودروها برای مصرف کنندگان محلی به سختی به فروش می رسید و در نتیجه شراکت منحل شد. در سال 1280 ش (1901 م) برادران اوپل قرارداد مجوزی را با شرکت خودروسازی اتوموبیل داراک فرانس (Automobiles Darracq France) امضا کردند تا خودروهایی با بدنه اوپل (Opel) بر روی شاسی داراک مجهز به موتور دو سیلندر تولید کنند.  برادران اوپل در حالی که تلاش هایشان سودآور بود، مشتاق ساخت خودروی خود بودند.

 اوپل مستقل شد

قرارداد اوپل داراک منحل شد و اوپل به یک خودروساز مستقل تبدیل شد.

در نمایشگاه خودروی هامبورگ 1281 ش (1902 م) اوپل اولین خودروی خود را با طراحی کامل خود معرفی کرد.  در سال 1286 ش (1907 م) قرارداد اوپل داراک منحل شد و اوپل به یک خودروساز مستقل تبدیل شد.

ورود خودروسازی جنرال موتورز

جنرال موتورز  اوپل را خریداری کرد

شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors)، اوپل را در سال 1308 ش (1929 م) خریداری کرد. تا سال 1396 ش (2017 م) که گروه پی اس ای (Groupe PSA) آن را خریداری کرد، بخشی از جنرال موتورز باقی ماند.

وارد شدن گروه پی اس ای

شرکت جدیدی به نام استلانتیس تشکیل شد که اوپل یکی از زیرمجموعه‌های آن است

گروه پی اس ای چندین خودروساز مشهور دیگر از جمله سیتروئن (Citroen)، پژو (Peugeot)، دی اس اتوموبیلز (DS Automobiles) و واکسهال (Vauxhall) را اداره می کرد. در روز 27 دی ماه در سال 1399 خورشیدی برابر با روز 16 ژانویه در سال 2021 میلادی، گروه پی اس ای ادغام 50/50 را با شرکت فیات کرایسلر اتوموبیلز یا گروه خودروسازی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler Automobiles) تکمیل کرد و شرکت جدیدی به نام استلانتیس (Stellantis) را تشکیل داد که اکنون اوپل یکی از زیرمجموعه‌های آن است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *