قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین حضور لوتوس، در فرمول یک

نخستین حضور لوتوس، در فرمول یک. نخستین حضور لوتوس، در فرمول یک. تیم لوتوس (Lotus)، نخستین حضور خود در مسابقات فرمول یک را روز 28 اردیبهشت ماه در سال 1337 خورشیدی برابر با روز 18 می در سال 1958 میلادی، در مسابقات مقدماتی گرند پری موناکو یا جایزه بزرگ موناکو، رویداد افتتاحیه فصل مسابقات اتومبیلرانی اروپا، انجام داد. لوتوس با دو خودرو مسابقه ای تک سرنشین تیپ 12 وارد شد که توسط کلیف آلیسون و گراهام هیل هدایت می شدند. در حالی که فراری تیم مورد علاقه بود، این بریتانیایی‌ها بودند که پرچم شطرنجی را به لطف رانندگی موریس ترینتینگنت پشت فرمان کوپر خود به خانه بردند. در همان رویداد، ماریا ترزا د فیلیپایس نخستین راننده زن مسابقات فرمول یک شد. هر دو خودروی لوتوس مسابقه را به پایان رساندند و آلیسون در رده ششم و هیل در رتبه بیست و ششم قرار گرفتند. آنتونی چپمن، موسس شرکت مهندسی لوتوس که خود راننده اتومبیل های مسابقه ای بود، در این مسابقه یادداشت برداری کرد و خودروهای خود را بر اساس موفقیت های سایر رقبا طراحی کرد. تیم لوتوس در سال 1373 ش (1994 م) مسابقات فرمول یک را ترک کرد. این تیم یکی از موفق ترین تیم هایی است که تاکنون به مسابقات فرمول یک پیوسته و بیش از پنجاه عنوان جایزه بزرگ را به دست آورده است.

آغاز لوتوس : در رویداد افتتاحیه فصل مسابقات اتومبیلرانی اروپا

تیم لوتوس در مسابقات مقدماتی گرند پری موناکو یا جایزه بزرگ موناکو نخستین حضور خود در مسابقات فرمول یک را انجام داد

نخستین حضور لوتوس، در فرمول یک. تیم لوتوس (Lotus)، نخستین حضور خود در مسابقات فرمول یک (Formula One) را روز 28 اردیبهشت ماه در سال 1337 خورشیدی برابر با روز 18 می در سال 1958 میلادی، در مسابقات مقدماتی گرند پری موناکو یا جایزه بزرگ موناکو (Monaco Grand Prix)، رویداد افتتاحیه فصل مسابقات اتومبیلرانی اروپا، انجام داد.

دو خودرو مسابقه ای تک سرنشین

لوتوس با دو خودرو مسابقه ای تک سرنشین تیپ 12 وارد شد

لوتوس با دو خودرو مسابقه ای تک سرنشین تیپ 12 (Type 12) وارد شد که توسط کلیف آلیسون (Cliff Allison) و گراهام هیل (Graham Hill) هدایت می شدند. در حالی که فراری (Ferrari) تیم مورد علاقه بود، این بریتانیایی‌ها بودند که پرچم شطرنجی را به لطف رانندگی موریس ترینتینگنت (Maurice Trintignant) پشت فرمان کوپر (Cooper) خود به خانه بردند. در همان رویداد، ماریا ترزا د فیلیپایس (Maria Teresa de Filippis) نخستین راننده زن مسابقات فرمول یک (F1) شد.

دو خودروی لوتوس

آلیسون در رده ششم و هیل در رتبه بیست و ششم قرار گرفتند

هر دو خودروی لوتوس مسابقه را به پایان رساندند و آلیسون در رده ششم و هیل در رتبه بیست و ششم قرار گرفتند. آنتونی چپمن (Anthony Chapman)، موسس شرکت مهندسی لوتوس (Lotus Engineering Company) که خود راننده اتومبیل های مسابقه ای بود، در این مسابقه یادداشت برداری کرد و خودروهای خود را بر اساس موفقیت های سایر رقبا طراحی کرد.

تیم لوتوس

تیم لوتوس مسابقات فرمول یک را ترک کرد

تیم لوتوس در سال 1373 ش (1994 م) مسابقات فرمول یک را ترک کرد. این تیم یکی از موفق ترین تیم هایی است که تاکنون به مسابقات فرمول یک پیوسته و بیش از پنجاه عنوان جایزه بزرگ را به دست آورده است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *