قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودرو در جزیره پرنس ادوارد

نخستین خودرو در جزیره پرنس ادوارد به راه افتاد. جزیره پرنس ادوارد جایگاه طولانی و مهمی در تاریخ خودرو در کانادا دارد. هیچ تاریخچه ای از خودرو و وسایل نقلیه در جزیره پرنس ادوارد یا کانادا بدون بررسی زندگی جورج آنتوان بلکورت (Georges-Antoine Belcourt) صاحب نخستین خودرو کامل نخواهد بود. کمک های او به عنوان یک مبلغ در مناطق داکوتای شمالی و جزیره پرنس ادوارد چشمگیر است، اما جایگاه جورج آنتوان بلکورت در تاریخ خودروسازی کانادا نیز قابل توجه است زیرا او نخستین کانادایی بود که در روز 14 تیر ماه در سال 1248 خورشیدی برابر با روز 5 ژوئیه در سال 1869 میلادی، صاحب خودرو شد. در زمانی که انجمن ملی باشگاه‌های خودروسازی کانادا بر میراث خودرو تأکید می‌کنند، شایسته است که از او نیز تجلیل شود. نسخه های مختلفی از نخستین اجرای آزمایشی وسیله نقلیه و خودرو توسط بلکورت وجود دارد. در یکی از گزارش های این سفر آزمایشی آمده است: «سفر آزمایشی، که با علاقه و نگرانی آمیخته انتظار می رفت، به مناسبت یک مهمانی چای در محوطه کلیسا با حمایت بیش از نهصد نفر انجام شد… کشیش. صندلی را سوار کرد، اهرم ها تنظیم شدند، دریچه ها باز شدند و کالسکه بدون اسب (نخستین خودرو) در راه بود. … برای مدتی همه چیز خوب پیش رفت و امیدهای موفقیت زیاد شد، اما افسوس! کالسکه بخار (نخستین خودرو) از کنترل خارج شد، از جاده خارج شد، در حصار فرو رفت و متوقف شد…».

تاریخ خودرو در کانادا

جایگاه جورج آنتوان بلکورت در تاریخ خودرو کانادا قابل توجه است

نخستین خودرو در جزیره پرنس ادوارد به راه افتاد. جزیره پرنس ادوارد جایگاه طولانی و مهمی در تاریخ خودرو در کانادا دارد. هیچ تاریخچه ای از خودرو و وسایل نقلیه در جزیره پرنس ادوارد یا کانادا بدون بررسی زندگی جورج آنتوان بلکورت (Georges-Antoine Belcourt) صاحب نخستین خودرو کامل نخواهد بود. کمک های او به عنوان یک مبلغ در مناطق داکوتای شمالی و جزیره پرنس ادوارد چشمگیر است، اما جایگاه جورج آنتوان بلکورت در تاریخ خودروسازی کانادا نیز قابل توجه است زیرا او نخستین کانادایی بود که در روز 14 تیر ماه در سال 1248 خورشیدی برابر با روز 5 ژوئیه در سال 1869 میلادی، صاحب خودرو شد. در زمانی که انجمن ملی باشگاه‌های خودروسازی کانادا بر میراث خودرو تأکید می‌کنند، شایسته است که از او نیز تجلیل شود.

عملکرد خودرو بلکورت 

صندلی را سوار کرد، اهرم ها تنظیم شدند، دریچه ها باز شدند

نسخه های مختلفی از نخستین اجرای آزمایشی وسیله نقلیه و خودرو توسط بلکورت وجود دارد. در یکی از گزارش های این سفر آزمایشی آمده است: «سفر آزمایشی، که با علاقه و نگرانی آمیخته انتظار می رفت، به مناسبت یک مهمانی چای در محوطه کلیسا با حمایت بیش از نهصد نفر انجام شد… کشیش. صندلی را سوار کرد، اهرم ها تنظیم شدند، دریچه ها باز شدند و کالسکه بدون اسب (نخستین خودرو) در راه بود. … برای مدتی همه چیز خوب پیش رفت و امیدهای موفقیت زیاد شد، اما افسوس! کالسکه بخار (نخستین خودرو) از کنترل خارج شد، از جاده خارج شد، در حصار فرو رفت و متوقف شد…».

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *