قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین مسابقه در پیست ایندیاناپولیس برگزار شد

نخستین مسابقه در پیست ایندیاناپولیس برگزار شد. به راحتی می توان حدس زد که نخستین مسابقه در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، مسابقه ای با خودرو یا دستکم موتور سیکلت باشد، اما اینگونه نبود. در روز 15 خرداد ماه در سال 1288 خورشیدی برابر با روز 5 ژوئن در سال 1909 میلادی، نخستین رویداد رقابتی در میدان مسابقه ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، آغاز شد. برای دیدن این مسابقه، باید به بالا نگاه می کردید. این رویداد یک مسابقه بالون گازی سرنشین دار بود که در آن برنده با بیشترین مسافت طی شده از نقطه برخاست، مشخص می شد. کارل فیشر، بنیانگذار پیست، که خود از علاقه مندان به بالن بود، مشتاق بود برای خود و سایر سرمایه گذاران در این پیست، درآمد کسب کند. فیشر برای به دست آوردن پول، مسابقه بالون را پیش از اتمام پیست اتومبیلرانی برگزار کرد. فیشر به دلیل شیفتگی به هوانوردی می خواست خودش در این مسابقه شرکت کند. شروع رویداد سال 1288 ش (1909 م) در میان وزش بادهای متلاطم انجام شد و به وسیله یک پرواز تماشایی چهل هزار نفر تماشاگر را گرد هم آورد. در آن روز نه بالون از میدان مسابقه، با سرعت در هوا شناور شدند. بیش از بیست و چهار ساعت بعد، یک بالون به نام یونیورسال سیتی در فاصله 382 مایلی (614.638 کیلومتر برساعت) در آلاباما فرود آمد، فاصله ای که باعث پیروزی آن شد.  

آغاز پیست ایندیاناپولیس

می توان حدس زد که نخستین مسابقه در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، مسابقه ای با خودرو یا موتور سیکلت باشد، اما اینگونه نبود

نخستین مسابقه در پیست ایندیاناپولیس برگزار شد. به راحتی می توان حدس زد که نخستین مسابقه در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی (Indianapolis Motor Speedway)، مسابقه ای با خودرو یا دستکم موتور سیکلت باشد، اما اینگونه نبود. در روز 15 خرداد ماه در سال 1288 خورشیدی برابر با روز 5 ژوئن در سال 1909 میلادی، نخستین رویداد رقابتی در میدان مسابقه ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، آغاز شد. برای دیدن این مسابقه، باید به بالا نگاه می کردید. این رویداد یک مسابقه بالون گازی (gas balloon) سرنشین دار بود که در آن برنده با بیشترین مسافت طی شده از نقطه برخاست، مشخص می شد.

کارل فیشر، بنیانگذار پیست

فیشر برای به دست آوردن پول، مسابقه بالون را پیش از اتمام پیست اتومبیلرانی برگزار کرد

کارل فیشر (Carl Fisher)، بنیانگذار پیست، که خود از علاقه مندان به بالن بود، مشتاق بود برای خود و سایر سرمایه گذاران در این پیست، درآمد کسب کند. فیشر برای به دست آوردن پول، مسابقه بالون را پیش از اتمام پیست اتومبیلرانی برگزار کرد. فیشر به دلیل شیفتگی به هوانوردی می خواست خودش در این مسابقه شرکت کند.

میان وزش بادها

شروع رویداد در میان وزش بادهای متلاطم انجام شد

شروع رویداد سال 1288 ش (1909 م) در میان وزش بادهای متلاطم انجام شد و به وسیله یک پرواز تماشایی چهل هزار نفر تماشاگر را گرد هم آورد. در آن روز نه بالون از میدان مسابقه، با سرعت در هوا شناور شدند. بیش از بیست و چهار ساعت بعد، یک بالون به نام یونیورسال سیتی (Universal City) در فاصله 382 مایلی (614.638 کیلومتر برساعت) در آلاباما (Alabama) فرود آمد، فاصله ای که باعث پیروزی آن شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *