قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نش و هادسون ادغام شدند و ای ام سی (AMC) را تشکیل دادند

در بزرگترین ادغام شرکتی تاریخ ایالات متحده در آن زمان، شرکت نش-کلویناتور موافقت کرد با شرکت خودروسازی هادسون ادغام شود تا در روز 24 دی ماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 14 ژانویه در سال 1954میلادی، شرکت آمریکن موتورز که مخفف آن ای ام سی، (AMC) است، تشکیل شود. نش و هادسون ادغام شدند و ای ام سی متولد شد.

ادغام بزرگ و تاریخ ساز :

در بزرگترین ادغام شرکتی تاریخ ایالات متحده در آن زمان، شرکت نش-کلویناتور (Nash-Kelvinator) موافقت کرد با شرکت خودروسازی هادسون (Hudson Motor Car) ادغام شود تا در روز 24 دی ماه در سال 1332 خورشیدی / شمسی برابر با روز 14 ژانویه در سال 1954میلادی، شرکت آمریکن موتورز (American Motors Corporation) که مخفف آن ای ام سی، (AMC) است، تشکیل شود. نش و هادسون ادغام شدند و ای ام سی متولد شد.

درگذشت تلخ

معامله توسط جورج میسون مدیر عامل نش مدیریت و انجام شد

این معامله که نش و هادسون ادغام شدند و ای ام سی متولد شد توسط جورج میسون (George Mason )، مدیر عامل نش-کلویناتور مدیریت و انجام شد که در عرض یک سال، به دلیل مشکلاتی در سلامتی اش درگذشت. دستیار او، جورج رامنی (George Romney ) نقش مدیرعامل را بر عهده گرفت.

مدیریت تازه و مسیر نوین

با شروع رکود اقتصادی در اواخر دهه 1330 ش هر یک از این برندها آخرین خودروهای خود را تولید کردند.

تحت هدایت رامنی، نش بر روی خط ماشین های کوچک رامبلر (Rambler) خود تمرکز کرد، در حالی که هادسون به ساخت وسایل نقلیه با اندازه کامل ادامه داد. با شروع رکود اقتصادی در اواخر دهه 1330 ش (دهه 1950 م) هر یک از این برندها آخرین خودروهای خود را تولید کردند. برای مبارزه با افزایش فروش خودروهای وارداتی در آن دوران، خودروهای کوچک و کم مصرف سوخت خط تولید این شرکت را هدایت می‌کردند.  برای انجام این کار، ای ام سی (AMC) رامبلر و متروپولیتن (Metropolitan) را به عنوان مارک های خود راه اندازی کرد که هر کدام خودروهای جمع و جور و در عین حال همه کاره را ارائه می کردند.

برند محبوب

ای ام سی، به سومین برند محبوب خودرو در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد

در سال 1339 ش (1960 م) ای ام سی، به سومین برند محبوب خودرو در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد که عمدتاً به دلیل رامبلر بود. سال بعد خط متروپولیتن به تولید پایان داد.  تا سال 1344 ش (1965 م) نام رامبلر نیز به تدریج حذف شد و ای ام سی، به عنوان مارک برای همه مدل ها انتخاب شد.

پایان ای ام سی

ای ام سی، برند جیپ را خریداری کرد که بعدها ثابت شد ارزشمندترین دارایی اش است

ای ام سی، در سال 1349 ش (1970 م) برند جیپ را خریداری کرد که بعدها ثابت شد که ارزشمندترین دارایی آن است. رنو بخش بزرگی از ای ام سی، را در سال 1358 ش (1979 م) خریداری کرد، اما این سهام به همراه سایر سهام باقیمانده، در روز 18 اسفند در سال 1365 خورشیدی برابر با روز 9 مارس در سال 1987 میلادی، تحت مالکیت کرایسلر قرار گرفتند. کرایسلر فاش کرد که در نهایت این معامله را فقط برای خرید جیپ انجام داده است. با آن، تولید ای ام سی، به زودی متوقف شد. آخرین ای ام سی، یک واگن عقاب، در روز 23 آذر ماه در سال 1366 خورشیدی برابر با روز 14 دسامبر در سال 1987 میلادی، خط را ترک کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *