قطعات خودرو

تاریخ خودرو : پایان تولید خودروهای غیرنظامی به خاطر جنگ جهانی دوم

بنا به دستوری که از  سوی دفتر مدیریت تولید ایالات متحده آمریکا در روز 11 دی ماه در سال 1320 خورشیدی برابر با روز  1 ژانویه در سال 1942 میلادی، صادر شده بود، از توقف قریب الوقوع تولید و تحویل خودروهای غیرنظامی در ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از تلاش های ملی در شرایط جنگی خبر داد.  

توقف تولید و تحویل خودروهای غیرنظامی

دستور توقف تولید و تحویل خودروهای غیرنظامی در آمریکا صادر شد

بنا به دستوری که از سوی دفتر مدیریت تولید ایالات متحده آمریکا در روز 11 دی ماه در سال 1320 خورشیدی برابر با روز 1 ژانویه در سال 1942 میلادی، صادر شده بود، از توقف قریب الوقوع تولید و تحویل خودروهای غیرنظامی در ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از تلاش های ملی در شرایط جنگی خبر می داد. 

پایانی بر تولید

تولید خودروهای غیرنظامی تا روز 3 اسفند برابر با 22 فوریه همان سال به پایان می ‌رسید

تولید خودروهای غیرنظامی تا روز 3 اسفند 1320 خورشیدی برابر با 22 فوریه همان سال به طور کامل به پایان می ‌رسید و انباری از پانصد و بیست هزار دستگاه خودرو باقی می ‌ماند که برای خرید در دسترس کسانی قرار می ‌گرفت که دولت آمریکا آن‌ها را رانندگان ضروری می ‌دانست. 

رنگ خودروها

خودروها و وسایل نقلیه تولید شده از رنگ های محدودی مانند کروم استفاده می کردند

خودروها و وسایل نقلیه تولید شده در ژانویه و فوریه از رنگ های محدودی مانند کروم استفاده می کردند، زیرا این مواد در شرایط جنگ برای تولید ضروری بودند.  این مساله منجر به تولید خودروهایی شد که اکنون به عنوان خودروهای خاموشی شناخته می شوند که در آن قالب ها به جای فلز درخشان، رنگ آمیزی شده بودند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *