قطعات خودرو

تاریخ خودرو : کارل رپ، موسس بی ام دبلیو (BMW) درگذشت

کارل رپ، موسس بی ام دبلیو درگذشت. کارل رپ، که در روز 5 خرداد ماه در سال 1341 خورشیدی برابر با روز 26 می در سال 1962 میلادی، درگذشت، و یکی از شرکای خود شرکت جی ام بی اچ، را در مونیخ باواریا تأسیس کردند. تشکیل شرکت و سرمایه ارائه شده توسط سرمایه گذاران باعث شد تا شرکت فلوگورک دوتچزلند  ورشکسته که یک شرکت تولید موتور هواپیما بود که رپ در آن کار می کرد، خریداری شود. تحت هدایت جدید، رپ تولیدات شرکت را با ساخت موتورهای خودرو گسترش داد. البته جنگ جهانی اول کمی اوضاع را تغییر داد. با این حال، مرکز تولید همچنان باز باقی ماند و تا سال 1294 ش (1915 م) شرکت نزدیک به چهارصد نفر را استخدام کرد. سفارش ارتش برای ششصد موتور در ارتفاع بالا باعث شد این شرکت در سال 1296 ش (1917 م) نام خود را به بایریش موتورن ورک جی ام بی اچ (بی ام دبلیو) تغییر دهد. شرکت بی ام دبلیو، نخستین موتورسیکلت خود را با نام آر32 (R32) در سال 1302 ش (1923 م) عرضه کرد. سبک قوای محرکه آن هنوز هم در دوچرخه های مدرن شرکت بی ام دبلیو، یافت می شود. رپ پس از ترک صنعت خودرو در سال 1313 ش (1934 م) به سوئیس نقل مکان کرد. او در آنجا رصدخانه کوچکی را اداره کرد و رصدهای خورشیدی را انجام داد.

آغاز کارل رپ

سرمایه ارائه شده توسط سرمایه گذاران باعث شد تا شرکت فلوگورک دوتچزلند، خریداری شود

کارل رپ، موسس بی ام دبلیو درگذشت. کارل رپ (Karl Rapp)، که در روز 5 خرداد ماه در سال 1341 خورشیدی برابر با روز 26 می در سال 1962 میلادی، درگذشت، و یکی از شرکای خود شرکت جی ام بی اچ (GmbH) را در مونیخ باواریا (Bavaria) تأسیس کردند. تشکیل شرکت و سرمایه ارائه شده توسط سرمایه گذاران باعث شد تا شرکت فلوگورک دوتچزلند (Flugwerke Deutschland) ورشکسته که یک شرکت تولید موتور هواپیما بود که رپ در آن کار می کرد، خریداری شود.

جنگ جهانی اول

رپ تولیدات شرکت را با ساخت موتورهای خودرو گسترش داد

تحت هدایت جدید، رپ تولیدات شرکت را با ساخت موتورهای خودرو گسترش داد. البته جنگ جهانی اول کمی اوضاع را تغییر داد. با این حال، مرکز تولید همچنان باز باقی ماند و تا سال 1294 ش (1915 م) شرکت نزدیک به چهارصد نفر را استخدام کرد.

سفارش ارتش

سفارش ارتش باعث شد نام شرکت تغییر کند

سفارش ارتش برای ششصد موتور در ارتفاع بالا باعث شد این شرکت در سال 1296 ش (1917 م) نام خود را به بایریش موتورن ورک جی ام بی اچ (بی ام دبلیو) (Bayerische Motoren Werke GmbH (BMW)  ) تغییر دهد.

نخستین محصول بی ام دبلیو (BMW)

بی ام دبلیو، نخستین موتورسیکلت خود را با نام آر32  عرضه کرد

شرکت بی ام دبلیو، نخستین موتورسیکلت خود را با نام آر32 (R32) در سال 1302 ش (1923 م) عرضه کرد. سبک قوای محرکه آن هنوز هم در دوچرخه های مدرن شرکت بی ام دبلیو، یافت می شود.

پایان رپ

رپ پس از ترک صنعت خودرو به سوئیس نقل مکان کرد

رپ پس از ترک صنعت خودرو در سال 1313 ش (1934 م) به سوئیس نقل مکان کرد. او در آنجا رصدخانه کوچکی را اداره کرد و رصدهای خورشیدی را انجام داد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *