قطعات خودرو

میکی تامپسون، راننده برجسته و پیشرو مسابقات سرعت

ماریون لی “میکی” تامپسون در سال 1306 ش، به دنیا آمد. فردی که بیش از هر فرد دیگری پیش و پس از خودش، رکوردهای استقامت و سرعت خودرو را در طول زندگی خود ثبت کرد. رکوردهای او شامل شاهکارهایی بودند که یکی از آنها تبدیل شدن به نخستین آمریکایی بود که با سرعت 400 مایل در ساعت روی زمین حرکت می کند

سال 1306 ش، در روز 16 آذر برابر با 7 دسامبر 1928 م،  ماریون لی “میکی” تامپسون، به دنیا آمد. فردی که بیش از هر فرد دیگری پیش و پس از خودش، رکوردهای استقامت و سرعت خودرو را در طول زندگی خود ثبت کرد. رکوردهای او شامل شاهکارهایی بودند که تبدیل شدن به نخستین آمریکایی که با سرعت 400 مایل در ساعت روی زمین حرکت می کند، یکی از مهم ترین آنها بود.

تامپسون نخستین خودروی خود را به نام چلنجر 1 ( Challenger I) معرفی کرد، وسیله نقلیه پیشرویی که مرزهای نوآوری خودرو را در بوته آزمایش می نهاد.

میکی تامپسون اما شوخی نمی کرد.  در سال 1338 ش،  در سن 31 سالگی تامپسون نخستین خودروی خود را به نام چلنجر 1 ( Challenger I) معرفی کرد، وسیله نقلیه پیشرویی که مرزهای نوآوری خودرو را در بوته آزمایش می نهاد. با چهار موتور پونتیاک V8 و وزن بیش از هفت هزار پوندی، بلیط برنده او برای سوار شدن بود. 

خودرو The Challenger 1 تامپسون

برای رسیدن به چنین سرعتی، میکی هر یک از موتورهای پونتیاک چلنجر 1 را به سوپرشارژر مخصوصی از خود مجهز کرد

در آن زمان، رکورد سرعت روی زمین نزدیک به 403 مایل در ساعت بود.  بریتانیایی جسوری به نام جان کاب (John Cobb) در سال 1328 ش، در همان فلات نمک به گِل نشست.  خودرو او، Railton Mobil Special، به لطف دو موتور هوائی W12 که هر کدام مجموعه‌ای از چرخ‌ها را می‌رانند، براستی بر روی زمین پرواز کرد.

برای رسیدن به چنین سرعتی، میکی هر یک از موتورهای پونتیاک چلنجر 1 را به سوپرشارژر مخصوصی از خود مجهز کرد.  پس از کمی امور فنی، تیم او آن را روی یک تخته مسطح بار کردند و آن را به سمت فلات نمکی بونویل آنهم پشت یک واگن Pontiac Station کشیدند.

سرعت

میکی تامپسون به چیزی دست یافته بود که هیچ آمریکایی پیشتر انجام نداده بود، او بیش از 400 مایل در ساعت حرکت کرد

 هنگامی که هر مهره، پیچ و شیلنگ اکسیژن سه بار چک شد، چلنجر1 جان گرفت. میکی در سراسر مسیر با سرعت راند و به سرعت 406.6 مایل در ساعت رسید. میکی تامپسون به چیزی دست یافته بود که هیچ آمریکایی پیشتر انجام نداده بود، او بیش از 400 مایل در ساعت حرکت کرد.

مرگ دردناک و مرموز

میکی تامپسون و همسرش ترودی در 1366 ش،  توسط دو نفر در برادبری کالیفرنیا، خیابانی که خانه شان در آنجا بود، به قتل رسیدند. امروزه اما میراث میکی تامپسون زنده است و همچنان به ساخت محصولاتی برای رکورد شکنی در مسابقات سرعت ادامه می دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *