قطعات خودرو

جانشین بوگاتی شیرون سال ۲۰۲۷ با پیشرانه هیبریدی کوچک‌تر خواهد آمد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از هایپرکار بعدی بوگاتی که کاملاً جدید و جانشینی برای شیرون خواهد بود، سال ۲۰۲۷ خواهد آمد و از قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ بنزینی کوچک‌تری از W16 کنونی استفاده خواهد کرد.

 

طراحان ارشد این شرکت به اتوکار گفته‌اند که این خودرو ظاهری متفاوت از محصولات کنونی بوگاتی خواهد داشت اما همچنان ماهیت این برند را با تمرکز روی آئرودینامیک حفظ خواهد کرد. این ماشین روی شاسی جدیدی ساخته می‌شود و به دلیل استفاده از پیشرانهٔ کوچک‌تر انتظار می‌رود ابعاد جمع‌وجورتری از شیرون داشته باشد.

 

 

مدیر طراحی بوگاتی «آخیم آنشیدت» در مورد قوای محرکهٔ هیبریدی گفته است:

 

این فرصت‌هایی را فراهم می‌کند و می‌تواند شکل ظاهری بوگاتی را در آینده اسپرت‌تر کند بدون آنکه ابهت کلی را از دست بدهیم؛ اما به دلیل نیازهای پرفورمنسی، محدودیت‌های خود را هم خواهد داشت. ما تاکنون هر سانتی‌متر از خودروهای خود را به‌خوبی می‌شناسیم و دقیقاً میدانیم که تغییر کجا به ما کمک می‌کند و کجا مشکل ایجاد می‌کند.

بوگاتی اما در مورد محصول بعدی خود بسیار رازدار بوده و هیچ حرفی در مورد نوع الکتریکی‌سازی قوای محرکهٔ آن نزده است. هم‌اکنون هایپرکارهایی با قوای محرکهٔ هیبریدی مختلفی داریم که از آستون‌مارتین والکری با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی کاسورث گرفته تا مرسدس AMG One با موتور ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ فرمول یک را شامل می‌شود و فعلاً نمی‌دانیم قوای محرکهٔ هیبریدی محصول بعدی بوگاتی از چه نوعی خواهد بود ولی به نظر می‌رسد باید منتظر چیزی نزدیک‌تر به آستون‌مارتین باشیم.

 

 

معاون مدیر طراحی بوگاتی «فرانک هیل» نیز در گفتگو با اتوکار به طرفداران گفته است منتظر چیزی حتی شگفت‌انگیزتر از میسترال باشید و به ما اعتماد کنید. وی در ادامه افزوده است:

 

 

این خودروی شگفت‌انگیزی خواهد بود که از نظر تکنولوژی و نوآوری قرار است مردم را کاملاً شوکه کند و کار روی این موضوع واقعاً لذت‌بخش است.

هیل که پانزده سال است در بوگاتی حضور دارد طراحی این خودرو را یک چالش می‌داند. او در این رابطه گفته است:

 

 

اگر میسترال را با لافراری مقایسه کنید، خودروی جمع‌وجوری خواهد بود با گیربکسی که به خاطر توزیع وزن مناسب بین صندلی‌ها نصب شده است اما با یک قوای محرکهٔ هیبریدی، وزن باطری‌ها به معادله اضافه می‌شود و بنابراین باید در کل معماری خودرو تجدیدنظر کنیم.

در ادامه، آنشیدت در پاسخ به این سؤال که آیا محصول جدید بوگاتی شیرون ممکن است در برخی ویژگی‌های طراحی به هایپرکارهای هیبریدی کنونی مثل One شباهت داشته باشد گفته است:

 

 

اگر قابل‌مقایسه باشد دیگر بوگاتی نخواهد بود.

بااین‌حال، به گفتهٔ طراح داخلی بوگاتی، کابین این خودرو تغییر چشمگیری نخواهد داشت و نزدیک به چیزی است که هم‌اکنون در محصولات این شرکت می‌بینیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *