قطعات خودرو

سرمایه‌گذاری نیسان در عرصه خودروهای برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان، از سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیون دلاری در کارخانه این شرکت در ایالات متحده در تنسی، برای حمایت از الکتریکی‌سازی خط تولید خود خبر داده است. در‌حالی‌که اوچیدا نگفت چه زمانی سرمایه‌‌گذاری انجام می‌شود یا جزئیاتی از این سرمایه‌‌گذاری دقیقا برای چیست، او این اقدام را بخشی از برنامه‌های نیسان برای الکتریکی‌سازی خودروهای خود در ایالات متحده توصیف کرد. خودروهای برقی در آمریکا به طور فزاینده‌‌ای محبوب شده‌اند و طرح‌‌های دولتی از این تقاضا حمایت می‌‌کنند.

 

انتظار می‌‌رود این مدل‌ها، یکی برای برند نیسان و دیگری برای اینفینیتی، در سال ۲۰۲۵ وارد تولید شوند. که این بدان معناست که خودروساز باید موتورهای الکتریکی بیشتری برای آنها بسازد.

 

نیسان در حال حاضر حدود ۴/ ۱میلیون موتور احتراق داخلی در سال در تاسیسات خود در تنسی می‌سازد.

 

این شرکت همچنین موتورهای الکتریکی برای هاچ‌بک خود با نام لیف که در کارخانه نزدیک به اسمیرنا مونتاژ می‌شود، تولید می‌کند.

 

رئیس نیسان اذعان کرد بازار جهانی خودروهای برقی سریع‌تر از آنچه شرکت انتظار داشت در حال گسترش است. در نوامبر ۲۰۲۱، نیسان پیش‌‌بینی کرد نیمی از فروش جهانی آن تا سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۳۱ الکتریکی می‌شود و حدود ۴۰درصد از حجم فروش آن در ایالات متحده از خودروهای برقی خواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *