قطعات خودرو

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو: اجراي طرح شناسه كالا زمان مي‌خواهد

سیدمهدی کاظمی كه سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو است، در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار كرد: يکی از موضوع‌های مهم جلسه، برگزاري انتخابات هيئت مديره اتحاديه بود. ما درباره به تعویق افتادن انتخابات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نامه داده‌ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

او با اشاره به پافشاري بر اجراي طرح جامع شناسه کالا، گفت: هنوز اعضای این صنف آمادگی کامل برای اجرای اين طرح ندارند. نداشتن امکانات فضای مجازی، نداشتن کامپیوتر و همچنین بی‌اطلاع بودن از کار سیستم‌های کامپیوتری، داشتن درآمد پایین كه مانع استخدام کارمند مي‌شود تا كارمندان بتوانند مشخصات قطعات را به سیستم وارد کنند، از جمله دلایل توانایی نداشتن براي اجراي اين طرح هستند.

وي با بيان اين‌كه ما درباره اجراي اين طرح نيز به سازمان نامه نوشته‌ایم، ادامه داد: در آن نامه توضيح داده‌ايم كه ما موافق اجرای این طرح هستیم، اما علی‌الحساب به‌خاطر نبود امکانات اجرای آن را به تاخیر بیاندازيد.

کاظمی درباره طرح جامع شناسه كالا، توضيح داد: اين طرح درباره خرید و فروش کالا و مربوط به همه صنوف است. طرح می‌گوید، هر واحد صنفی موظف است، قطعه‌ای را که به مغازه و انبار وارد می‌شود، در سیستم ثبت کند. فروش آن را نیز وارد کند. می‌گویند این طرح برای اطلاع از کمبود بازار است.

او افزود: در نامه‌ای كه درباره اين طرح به ما داده‌اند، گفته‌اند که این طرح برای اطلاع از موجودی کالاها در بازار است تا بدانیم کمبود بازار چیست.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو بيان كرد: اكنون در صنف بزرگی مانند لوازم یدکی که ۱۰هزار نفر در تهران و ۱۲۰هزار نفر در شهرستان‌ها عضو دارد، امکان اجرای اين طرح وجود ندارد. شاید ۲۰ درصد همکاران ما توانایی کار در فضای مجازی را داشته باشند. بیشتر افراد صنف مسن هستند. کسانی هم که این توانایی را دارند، فرزندان‌شان را مشغول به کار کرده‌اند و از وجود آن‌ها استفاده می‌کنند.

او تاكيد كرد: خیلی برنامه‌ها بوده‌اند که در گذشته مردم از آن‌ها بی‌اطلاع بودند، اما به مرور زمان به اجرا درآمده‌اند. مانند بستن کمربند ایمنی در خودرو که اكنون یک وظیفه شده است. برای آن‌که این طرح اجرا شود نيز باید اجازه دهند امکانات برسد، مثلاً دولت برای اجرای طرح، امکانات اولیه را به قیمت ارزان در اختیار کسبه قرار دهد.

کاظمی در پايان اضافه كرد: برای طرح شناسه كالا باید به اصناف، بخصوص صنف ما زمان بدهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *