قطعات خودرو

عملکرد فراتر از انتظار بی وای دی آتو ۳ برقی در آزمون شعاع حرکتی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بی وای دی آتو ۳ کراس‌اورر در کلاس C برای بازار اروپا تولید شده و در چین با نام یوان پلاس شناخته می‌شود. این خودروی برقی در ماه نوامبر به رکورد فروش ۳۰ هزار دستگاه رسید.

 

آتو ۳ برقی قبلاً در چندین کشور از جمله استرالیا عرضه شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک راهی بازارهای خودرویی اروپا و ژاپن نیز شود. اخیراً یکی از رسانه‌ها فرصت بررسی این خودروی بدون آلایندگی در تایلند را داشته و بازخورد اولیه به دست آمده کاملاً مثبت به نظر می‌رسد.

 

 

امروز می‌خواهیم روی آزمون شعاع حرکتی بی وای دی آتو ۳ مجهز به باتری ۶۰.۴۸ کیلووات ساعتی تمرکز کنیم. انتظار می‌رود این خودرو بر پایه آزمون‌های واقع‌بینانه‌تر WLTP شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری داشته باشد درحالی‌که میزان برد مدل مجهز به باتری ۴۹.۹۲ کیلووات ساعتی حدود ۳۲۰ کیلومتر اعلام شده است.

 

 

نکته بسیار جالبی که به آن اشاره می‌شود ثبت شعاع حرکتی بیشتر نسبت به ارقام رسمی سازنده در شرایط آب و هوایی خوب و دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. بر پایه ویدئوی منتشر شده، در سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌توانیم مصرف انرژی ۱۳۴ وات‌ساعت در هر کیلومتر را ببینیم. زمانی که این رقم را با ظرفیت باتری قابل استفاده ۵۹.۶ کیلووات ساعت در نظر بگیریم شعاع حرکتی به ۴۴۵ کیلومتر خواهد رسید که با دیگر خودروهای برقی این کلاس قابل‌مقایسه است. نتایج به دست آمده برای بی وای دی آتو ۳ در سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت به این شرح است:

 

شعاع حرکتی: ۴۴۵ کیلومتر

مصرف انرژی: ۱۳۴ وات‌ساعت در هر کیلومتر

ظرفیت باتری قابل استفاده: ۵۹.۶ کیلووات ساعت (تخمینی)

دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد

رینگ و لاستیک: ۱۸ اینچی اطلس بتمن A51 (18-55/215)

رسانه یاد شده نتوانسته شعاع حرکتی این خودرو در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را تخمین بزند بنابراین برای دانستن این رقم باید منتظر حضور آتو ۳ در کشور نروژ باشیم. با این وجود به نظر می‌رسد کراس اوور برقی این شرکت چینی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این خودرو که اخیراً از یورو انکپ اروپا ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده به باتری‌های مدرن تیغه‌ای مجهز است و قطعاً با توپ پر به جنگ رقبای صاحب‌نام خود می‌رود.

بی وای دی آتو 3

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *