قطعات خودرو

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو وارداتی چیست؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، سراتو یکی از خودروهای پرفروش در ایران است. البته اغلب خودروهای سراتو در کشور از نسل دوم کیا سراتو کره جنوبی است که توسط شرکت سایپا با دو حالت دستی و اتوماتیک مونتاژ می‌شود.

 

به دلیل مونتاژ این خودرو در ایران، بازار کیا سراتو وارداتی در بازار ایران خیلی گرم نیست اما نسل دوم کیا سراتو در سه کلاس هاچ بک، سدان و کوپه تولید شد و تنها مدل های کوپه و سدان آن وارد بازار داخلی ما شد.

 

این خودروها رقیب سرسخت مزدا 3 بودند که در نهایت شرکت سایپا مذاکراتی را با شرکت کیا برای مونتاژ نسل دوم کیا سراتو آغاز کرد و موفق شد در سال 93 مونتاژ این خودرو در چهار تیپ مختلف را آغاز کند. اما با بازگشت تحریم خط تولید این خودرو در ایران غیرفعال شد.

 

این خودرو در ایران با دو موتور 1.6 لیتری و 2.0 لیتری تولید می‌شد که هر دو DOHC MPI و 4 سیلندر 16 سوپاپ بودند.

 

مشخصات فنی کیا سراتو وارداتی

از جمله امکانات نمونه‌های کیا سراتو آپشنال وارداتی می‌توان به مواردی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا به همراه رهیاب ماهواره‌ای، سنسورها و دوربین دنده عقب، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، روکش‌های چرمی، چراغ‌های اتوماتیک و… اشاره کرد.

 

تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت از جمله امکانات مهم در کابین این خودرو است.

 

نسل جدید سراتو 2023 با کد BD از لحاظ چهره و طراحی ظاهری شباهت‌های زیادی با دیگر محصول لوکس کیا استنگر دارد. اما از نظر بدنه تغییر بسزایی را تجربه کرده است.

 

در مدل فول‌آپشن سراتو 2023 ، یک صفحه نمایش 10,25 اینچی میانی به عنوان سیستم مولتی‌مدیا و سرگرمی و همچنین یک صفحه نمایش 10,25 اینچی به عنوان صفحه ابزار روبروی راننده و پشت فرمان قرار گرفته است.

 

با توجه به سقف 20 هزار یورویی برای واردات خودرو، احتمالا نسخه‌های پایه و میانی کیا می‌توانند وارد کشور شوند. قیمت این خودرو در ایران به نظر می‌رسد بالای 700 میلیون تومان شود اما با احتساب مالیات به بالای 1 میلیارد و 200 میلیون برسد.

 

فهرست مطالب

1 دیدگاه

  1. ما نان نداریم بخوریم. گوشت ومرغ دیگه سر به فلک زده. ما عکس های ماشین ها را می بینیم! مسئولین لدت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *