قطعات خودرو

غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای برقی کانسومر ریپورتز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کانسومر ریپورتز اخیراً گزارش قابلیت اعتماد و اطمینان خودروهای برقی خود را به‌روز کرده است و در بخش غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای بدون آلایندگی نام های جالبی به چشم می‌خورند.

 

مجله کانسومر ریپورتز همه‌ساله اقدام به نظرسنجی و بررسی خودروهای مختلف می‌کند و امسال نیز به قابلیت اطمینان خودروهای برقی پرداخته است. همان‌طور که قبلاً نیز دیده شده بود، تسلا مدل S و مدل X در بین ۱۰ خودروی برقی با کمترین میزان اطمینان قرار دارند. البته عنوان غیرقابل اطمینان ترین خودروی برقی کانسومر ریپورتز به هیوندای کنا برقی تعلق دارد. پس از هیوندای نیز شورولت بولت EUV و بولت EV هاچبک قرار دارند.

 

بنا به گزارش درایو تسلا کانادا، کانسومر ریپورتز می‌گوید تسلا مدل S از ۱۰۰ امتیاز ممکن تنها ۶۲ امتیاز را به دست آورده است و از نظر قابلیت اطمینان پیش بینی شده نیز تنها ۲ امتیاز از ۵ امتیاز را کسب می‌کند و بنابراین قابلیت اطمینان آن از یک خودروی جدید متوسط کمتر است.

 

به همین ترتیب تسلا مدل X نیز در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد و تنها ۵۲ امتیاز کسب می‌کند. البته این کراس اوور برقی نیز ۲ امتیاز از ۵ امتیاز قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده را به دست می‌آورد و تنها خودرویی با عملکرد بدتر از تسلا بولت EV است که از ۵ امتیاز ممکن فقط ۱ امتیاز را دشت کرده است.

کانسومر ریپورتز می‌گوید مالکان مدل S نگرانی‌هایی درباره سیستم‌های الکترونیکی داخل کابین، گیربکس و تجهیزات برقی دارند. همچنین مجله یاد شده اظهار می‌دارد فراخوان‌های زیادی برای مدل S در طول این سال‌ها اعلام شده است. البته بسیاری از فراخوان‌های خودروی برقی تسلا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور رفع شده‌اند.

 

 

اگرچه این موضوع رفاه بیشتر مالکان را در پی دارد اما مشکل اصلی این نیست. مدل X نیز مشکلات مشابهی دارد هرچند نگرانی‌های بیشتری را برای مالکان به وجود آورده است. با نگاه به لیست می‌توانیم وانت برقی ریویان R1T را ببینیم که در جایگاه دهم قرار دارد و یک پله بالاتر از آن نیز آئودی e-tron جا خوش کرده است. از دیگر خودروهای برقی غیرقابل‌اعتماد از نظر کانسومر ریپورتز می‌توان به پولستار ۲، جگوار آی پیس و پورشه تایکان اشاره کرد. در نهایت باید گفت لیست غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای برقی شامل محصولات زیر هستند:

هیوندای کنا الکتریک

شورولت بولت EUV

شورولت بولت EV

تسلا مدل X

پولستار ۲

جگوار آی پیس

پورشه تایکان

تسلا مدل S

آئودی e-tron

ریویان R1T

شایان ذکر است مجله یاد شده فعلاً اقدام به تست و بررسی بی ام و i7، فیسکر اوشن، هیوندای آیونیک ۶ و لوسید ایر نکرده است بنابراین آن‌ها فعلاً فاقد رتبه‌بندی میزان اطمینان پیش‌بینی شده هستند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *