قطعات خودرو

وزير صمت در مجلس: ما هم موافق واردات خودرو هستيم

طرح سامان‌دهي بازار خودرو امروز (يكشنبه، 25 مهرماه) در كميسيون صنايع مجلس با حضور وزير صمت بررسي شد و درباره موانع پيش روي واردات خودرو و همچنين ايرادهايي كه شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين طرح گرفته بودند، بحث شد.

علی جدی – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی – درباره جلسه امروز نمايندگان كميسيون صنايع به خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: تصميم‌گيري نهايي درباره طرح ساماندهی بازار خودرو منوط به برگزاری جلسات بيشتر و بحث در این‌باره شده است. امروز در حد رفع ابهام‌ها بحث شد.

او ادامه داد: وزیر صمت از نمايندگان فرصت خواست تا بررسی‌هاي بيشتري را انجام دهد. همچنین کمیته صنعت کمیسیون صنایع موظف شد پیشنهادهايي درباره اين طرح بدهد، تا بعد بتوان درباره آن، تصمیم‌گیری کرد.

وي توضيح داد: نظر وزیر این بود که شما به ما فرصتی تا پایان سال بدهيد. او گفت كه من خودم با آزادسازی ورود خودرو موافقم. وزیر در این مدت می‌خواهد زیرساخت‌ها، بحث‌های ارزی و مسائل دیگر را آماده کند تا سال آینده امکان واردات خودرو فراهم شود.

اين عضو كميسيون صنايع مجلس با اشاره به اين‌كه قرار است کمیته صنعت کمیسیون صنایع ایرادهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح را بررسی و براي رفع آن‌ها پیشنهاد بدهد، گفت: یکی ايرادها ارزهای بدون منشاء بود که گفته بودند باید تعیین تکلیف شود. یکی دیگر بحث‌های مقررات بود که گفته بودند باید مشخص شود که اختیارات وزیر قانون‌گذاری هم هست یا نه.

جدی درباره اين‌كه اين چه زماني در مجلس به نتيجه مي‌رسد، اظهار كرد: این هفته که به نتیجه نمي‌رسد. هفته آینده نیز نمایندگان در حوزه‌هاي انتخابيه هستند. احتمالا در هفته‌های آینده به نتیجه خواهد رسید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *