قطعات خودرو

گریز از فراخوان جدید برای انتخابات / یادداشت غلامحسین حمزه

غلامحسین حمزه نائب رئیس اتحادیه فروشندگان صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران در یادداشتی که در اختیار پایگاه خبری قطعات خودرو قرار داده است به حواشی و دلایل انتخاب تاریخ برگزاری انتخابات اتحادیه پرداخته است. در این یادداشت آمده است:

دوره اخیر هیات مدیره اتحادیه از هر نظر دوره سخت و غیر قابل تحملی بود، انسجام هیات مدیره متاسفانه پس از استعفای ریاست هیات مدیره شکسته و رقابت‌های فردی جایگزین توجه به منافع جمعی اتحادیه شد. شاید به جرات بتوان گفت کار جدی با توجه به مشکلات پیش آمده انجام نشد اما سعی کردیم امور صنفی فروشندگان لوازم یدکی و کسبه حفظ شود. 

تغییر قانون نظام صنفی و آئین نامه انتخابات

تغییرات قانون نظام صنفی و آئین‌نامه انتخابات موانعی را بر سر اهداف و کارهایی که برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودم و سعی داشتم در فضای کار جمعی به انجام برسانم متاسفانه انجام نشد و عملا می‌توان گفت بسیاری در این شرایط انگیزه کار را از دست داده بودند. با توجه به این تغییرات پای نمایندگان مجلس نیز به امور صنفی باز شد و وعده‌هایی برای باقی ماندن اعضایی که به دنبال ادامه حضور خود در اتحادیه بودند، داده شد که خوشبختانه محقق نشد و این امکان برای حضور افراد جدید و بازآفرینی اتحادیه فراهم شده است.

پایان استمهال معاون اول قوه قضائیه و تعجیل در انتخابات

حال با به پایان رسیدن استمهال معاون اول قوه قضائیه، بازرسی کل کشور خواستار تسریع در برگزاری انتخابات اصناف و اتحادیه‌ها شد. ما به طور کلی با برگزاری این انتخابات در پایان سال مخالف هستیم و بوده‌ایم، این نه آن‌که دلبسته به این حضوریم بلکه دلیل اصلی آن درگیری کسبه به امور آخر سال و همچنین دل مشغولی‌های پایان سال در حوزه‌های خانوادگی و شور عید نوروز است که فراهم کردن مشارکت حداکثری را برای ما سخت خواهد کرد. هرچند به عنوان یکی از کسانی که وظیفه دارد، حداکثر توان خود را به کار می‌گیرم تا همه افراد واجد شرایط در این انتخابات حضور پیدا کنند.

انتخابات در سال جدید اثرات مبارکی داشت

اغلب نامزدها اصرار دارند انتخابات در سال 1400 برگزار شود، زیرا با توجه به اینکه سیاست درستی از سمت وزارت صمت تاکنون اجرا نشده ممکن است در اقدامی فراخوان تازه‌ای برای نامزدی انتخابات در سال جدید اعلام شود. از این رو بعضی از نامزدها علاقه‌ای به این موضوع ندارند زیرا با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مختلفی که در این مدت اخیر انجام شد و در سلسله مطالبی که در خصوص قانون نظام صنفی و اهمیت آن همین حقیر ارائه کردم، به نظرم افراد دیگری نیز پا به این عرصه می‌گذاشتند که می‌توانست به شور انتخاباتی کمک کرده و افراد گریزان از حضور در انتخابات و هیات مدیره را به میان میدان بکشاند تا صنف پویاتری نسبت به گذشته داشته باشیم. اما در نهایت با توجه به تعیین وقت انجام شده در وزارت صمت برای برگزاری انتخابات در میانه اسفندماه، به این موضوع تمکین کردیم و سعی داریم بیشترین توان خود را به کار بگیریم و انتخابات پر شوری برگزار کنیم.

سخن پایانی

 امیدوارم به هر حال از بین همین افراد موجود در عرصه انتخابات هیات مدیره اتحادیه فروشندگان صنف لوازم یدکی بهترین همکاران صنفی بیایند و هیات مدیره را در دست بگیرند و تشکیل هیات مدیره جدید یک فرصت برای آینده صنف لوازم یدکی و پیشرفت آن باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *