قطعات خودرو

تاریخ خودرو : ریچارد هولینگزهد مخترع سینمای اتومبیل رو درگذشت

ریچارد هولینگزهد مخترع سینمای اتومبیل رو درگذشت. ریچارد برای ارائه یک تجربه فیلم دیدنی لذت­بخش­تر به مادرش، که در آن زمان هنوز نسبتاً چیزی جدید بود، فقط برای مادرش یک سینمای خانگی ساخت. ریچارد هولینگزهد هنگامی که خودروی خانوادگی را در مقابل آن سینمای خانگی یا سالن خانگی نمایش فیلم پارک کرد، جهان را تغییر داد. او جهان را دگرگون ساخت تا مادرش بتواند فیلم را از طریق شیشه جلو خودرو هنگامی که روی صندلی راحتی بزرگ جلوی خودرو نشسته بود، تماشا کند. او به طور موثری درایوین سینما یا سینمای اتومبیل ­رو یا سینماخودرو را اختراع کرد. به عنوان یک آمریکایی، ریچارد تصمیم گرفت تا ایده خود را که در روز 26 اردیبهشت ماه در سال 1312 خورشیدی برابر با روز 16 می در سال 1933 میلادی، دریافت می کرد، به عنوان اختراع ثبت کند. ماه بعد ریچارد هولینگزهد یک سینمای اتومبیل­رو چهارصد هکتاری در کامدن افتتاح کرد. ریچارد آنقدر مهربان بود که برای بلیط سینمای خود حداکثر نرخ یک دلار را تعیین کند. ریچارد هولینگزهد مخترع سینمای اتومبیل­رو، سینما اصلی را در سال 1314 ش (1935 م) به فروش رساند و از سرمایه آن برای باز کردن یک سینمای اتومبیل­ رو دیگر استفاده کرد. شوربختانه دادگاه ها حكم حق ثبت اختراع هولینگزهد را نامعتبر دانستند كردند.

آغاز سینمای اتومبیل ­رو

ریچارد برای ارائه یک تجربه فیلم دیدنی لذت­بخش ­تر به مادرش یک سینمای خانگی ساخت

ریچارد هولینگزهد مخترع سینمای اتومبیل رو درگذشت. ریچارد هولینگزهد (Richard Hollingshead) برای ارائه یک تجربه فیلم دیدنی لذت­بخش ­تر به مادرش، که در آن زمان هنوز نسبتاً چیزی جدید بود، فقط برای مادرش یک سینمای خانگی ساخت. ریچارد هولینگزهد هنگامی که خودروی خانوادگی را در مقابل آن سینمای خانگی یا سالن خانگی نمایش فیلم پارک کرد، جهان را تغییر داد. او جهان را دگرگون ساخت تا مادرش بتواند فیلم را از طریق شیشه جلو خودرو هنگامی که روی صندلی راحتی بزرگ جلوی خودرو نشسته بود، تماشا کند. او به طور موثری درایوین سینما یا سینمای اتومبیل­ رو یا سینماخودرو (drive-in movie theater یا drive-in theater) را اختراع کرد.

اختراع سینمای اتومبیل­ رو

ریچارد هولینگزهد یک سینمای اتومبیل ­رو چهارصد هکتاری در کامدن افتتاح کرد

ریچارد و مادرش کاملاً از تجربه دیدن فیلم در فضای باز خانه خود لذت بردند. به عنوان یک آمریکایی، ریچارد تصمیم گرفت تا ایده خود را که در روز 26 اردیبهشت ماه در سال 1312 خورشیدی برابر با روز 16 می در سال 1933 میلادی، دریافت می کرد، به عنوان اختراع ثبت کند. ماه بعد ریچارد هولینگزهد یک سینمای اتومبیل­ رو چهارصد هکتاری در کامدن افتتاح کرد. ریچارد آنقدر مهربان بود که برای بلیط سینمای خود حداکثر نرخ یک دلار را تعیین کند.

مخترع و دادگاه

دادگاه ها حكم حق ثبت اختراع هولینگزهد را نامعتبر دانستند

ریچارد هولینگزهد مخترع سینمای اتومبیل ­رو، سینما اصلی را در سال 1314 ش (1935 م) به فروش رساند و از سرمایه آن برای باز کردن یک سینمای اتومبیل­ رو دیگر (دومین سینماخودرو) استفاده کرد. شوربختانه در سال 1329ش (1950 م) دادگاه ها حكم حق ثبت اختراع هولینگزهد را نامعتبر دانستند كردند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *