قطعات خودرو

Kamel P9 کاپیتان تازه نفس بازار کامیون‌های کشنده

در نمایشگاه خودرو مشهد که از تاریخ 9 شهریور آغاز شده و تا 12 شهریور برگزار شد، شرکت کامل‌دیزل، نخستین محصول خود را معرفی کرد: کامیون کشنده پرقدرت و مجهز Kamel P9. این کامیون با موتوری با توان 560 اسب‌بخار ساخت شرکت دیزل ژنراتور موتور یوچای،از امکانات بی‌نظیری در زمینه ایمنی و راحتی برخوردار است. این محصول توانسته به عنوان قدرتمندترین و مجهزترین کامیون کشنده مونتاژی شناخته شود.

 

به گزارش قطعات خودرو، موتور 13 لیتری این کامیون کشنده با 6 سیلندر باعث تولید 2500 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود. موتور Kamel P9 با دارا بودن توربوشارژر و اینترکولر، به سیستم پاشش قوی سوخت از شرکت بوش مجهز شده و قابلیت روشن شدن از خارج از اتاق رانندگی را داراست. همچنین، مزایایی همچون آبگیر سوخت، پیش‌گرمکن سوخت و گرمکن ادبلو به بهره‌وری بهتر موتور این کشنده کمک می‌کنند.

این موتور به گیربکس تمام اتوماتیک 16 دنده ساختFAST (به همراه دو دنده عقب) متصل است و منبع تامین سوخت آن دو مخزن آلومینیومی با ظرفیت 250+800 لیتر است.

علاوه بر توانایی بالای موتور، راننده در کامیون کشنده کامل P9 از امکانات مانند ABS+EBD، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز تپه، سیستم ضد لغزش، و ترمز اضطراری اتوماتیک بهره می‌برد و از ایمنی باری که حمل می‌کند نیز مطمئن است.

این کامیون کشنده همچنین از تکنولوژی‌هایی همچون: رادار خط‌خوان، دید 360 درجه، ترمز ریتاردر پنج مرحله‌ای و خفه‌کن موتور، کروز کنترل، TPMS و سنسور نور و باران بهره می‌برد و با دریافت تاییدیه ADR برای حمل کالاهای خطرناک نیز نشان می‌دهد که به ایمنی اهمیت می‌دهد.

همچنین، از لیست امکانات رفاهی کامل P9 می‌توان به مواردی مانند: استارت بدون کلید، صندلی راننده پنوماتیک با گرمکن و سردکن، صندلی شاگرد با قابلیت چرخش 90 درجه، آینه‌های برقی گرمکن‌دار، تهویه اتوماتیک، بخاری و کولر درجا، مولتی‌مدیا با نمایشگر 10.1 اینچ لمسی، پشت‌آمپر دیجیتال، یخچال و فریزر 30 لیتری به همراه شارژ بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

کامل‌دیزل قیمت کامیون کشنده کامل P9 را برای مشتریان 5 میلیارد و 450 میلیون تومان در نظر گرفته است که با تخفیف 200 میلیون تومانی در نمایشگاه خودرو مشهد ارائه می‌شود، همچنین امکان خرید اقساطی نیز موجود است.

لازم به توضیح است در چندین سال اخیر، نیاز به بازسازی ناوگان خودروهای کار و تجاری و افزایش توانایی فنی و مهندسی آنها افزایش یافته است. این امر باعث افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و همچنین تولیدکنندگان جدید به این بخش از صنعت خودروسازی کشور پیوسته‌اند.

یکی از شرکت‌های تازه وارد کننده به این صنعت، کامل‌دیزل است. این شرکت از اواخر سال گذشته فعالیت‌های خودروسازی  خود را آغاز کرده و به سرعت و با تمام انگیزه و انرژی، وارد بازار شده است.

این شرکت نه تنها در مدت کمتر از ۶ ماه به تولید اولین محصول پرداخته، بلکه این محصول را در نمایشگاه مهم و بزرگ خودروی مشهد به رونمایی عمومی معرفی کرده است. این اقدام نشان می‌دهد که کامل‌دیزل دارای برنامه‌ها و اهداف جدی در حوزه خودروسازی است و قصد دارد در این صنعت جدید جایگاه خود را بسازد.

این سرعت در تولید و رونمایی از نخستین محصول، نمایانگر این است که کامل‌دیزل دارای توانایی و اراده جدی برای رقابت در این صنعت پویا و رقابتی است و باید دقت و توجه زیادی به فعالیت‌های آتی این شرکت داشت.

منبع: خودرو دیلی

بازتولید و بازنویسی خبر: قطعات خودرو

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *