قطعات خودرو

10 هزار وسیله نقلیه عمومی با تکنولوژی‌های نو در شانگهای

تانگ ونکان، معاون کمیسیون اقتصادی و فناوری اطلاعات شهرداری شانگهای اعلام کرد ترویج و استفاده از وسایل نقلیه با انرژی‌های جدید تقویت خواهد شد. شهرداری شانگهای قصد دارد برای سال 2025 بیش از 50درصد وسایل نقلیه فروخته شده کاملا برقی بوده و حمل و نقل عمومی این شهر تا 80 درصد از انرژی‌ها نو بهره ببرد. در برنامه توسعه این شهر برای سال 2025 آمده که کاربرد سوخت هیدروژنی در زمینه حمل و نقل عمومی ترویج شده و تلاش شود تا سال 2025 استفاده از این وسایل نقلیه جدید به 10 هزار دستگاه برسد.

 

 

بر اساس اخبار قبلی، آخرین اقدامات اجرایی شانگهای برای تشویق به خرید خودرو با انرژی‌های نو از اول ژانویه 2023 مصرف‌کنندگان خودرو مجاز به خرید یا انتقال خودروهای هیبریدی نخواهند بود. این بدان معناست خودروهای هبریدی از سال 2023 مشوق‌ها و مزایای رایگان شهری را از دست خواهند داد و برای استفاده از خدمات شهری باید هزینه پرداخت کنند. با توجه به هزینه‌ها با تعدیل چنین قوانینی در شانگهای، ساختار فروش خودرو در این شهر تغییر کرده و قطعا سیاست‌های جدید ظاهری نو به این شهر خواهد داد.

 

 

تانگ ونکان اعلام کرده با هدف دیجیتالی شدن شانگهای و کاهش کربن و گازهای گلخانه‌ای در این شهر به طور جامع قرار است سیستم حمل و نقل هوشمند سبز در شهر ایجاد شود.

 

 

در زمینه دیجیتالی شدن، اولین ترویج برای استفاده بهتر مردم از خدمات خودروها با تکنولوژی‌های جدید هماهنگی وسایل نقلیه با مسیرهای عبور و مرور است، این مقام شهرداری شانگهای اعلام کرده 1299 کیلومتر جاده هوشمند شبکه‌ای در شانگهای ایجاد شده است. در 110 کیلومتر از این مسیرها هماهنگی 100 درصدی شکل گرفته و تلاش‌هایی برای ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی خودران و همچنین سیستم توزیع بدون سرنشین برنامه‌ریزی شده است.

 

 

شهر شانگهای برای توسعه زیرساخت‌های شهری در خصوص تکنولوژی‌های نو تاکنون 500 میلیارد یوآن سرمایه گذاری‌ کرده است تا با توسعه این شهر بتواند شانگهای را به عنوان یکی از شهرهای نمونه برای توسعه تکنولوژی‌های نو معرفی کند.

 

تهیه شده در تحریریه قطعات خودرو

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *