قطعات خودرو

ابر بدهکاران مالیاتی در چنگال قانون

 

از ابر بدهکاران مالیاتی نزدیک به 6000 حساب بانکی مسدود و 250 هزار میلیارد ریال وصول شده است.  مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به این موضوع مهم و امیدبخش که در راستای مبارزه با فرار مالیاتی است؛ از قرارگیری ابر بدهکاران در چنگال قانون خبر داد.

کامران منصور، مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران، عنوان داشتند که  ابر بدهکاران مالیاتی شناسایی شده‌اند و البته لازم به ذکر است که در این عملیات شناسایی، بیش از ۹۰ شخصیت حقوقی از جمله  شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و سیمانی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و همچنین با انجام اقدامات وسیع اجرایی و براساس احکام قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم، از روزهای نخست  مهر ماه مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال وصول و جهت پرداخت تعهدات این شرکت‌ها به بیت‌المال و  به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل مبارزه با فرارمالیاتی تهران در راستای شناسایی ابر متخلفان مالیاتی و اقدامات وسیع اجرایی و قانونی با اشاره به ارجاع پرونده‌های ابر بدهکاران صنعت نفت کشور به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مطالبات معوق دولتی اظهار کردند که بیش از ۶۱۰ هزار میلیارد ریال از حقوق عامه شناسایی شده است و روند عملیات اجرایی و قانونی وصول آن آغاز گشته است.

کامران منصور با بیان این موضوع که شرکت‌های ابر متخلف در اکثر بانک‌ها دارای حساب‌های متعدد اعم از ریالی، ارزی و سپرده بلندمدت هستند، اضافه کرده است که به منظور  وصول مطالبات بیت‌المال، گردش حساب‌های بانکی و منابع مالی این شرکت‌ها شناسایی شده و به صورت هم‌زمان نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی متعلق به این شرکت‌ها با اخذ احکام نمایندگی دادگستری مسدود شده است.

همچنین مدیرکل مبارزه با فرارمالیاتی تهران ذکر کرده‌اند که شناسایی گردش حساب‌های بانکی و تأمین منابع مالی این شرکت‌ها در حالی صورت گرفته است که برخی بانک‌های عامل با افتتاح حساب‌های آفلاین و ویژه، ممانعت از  رصد تراکنش‌ها کرده و هم چنین مانع جابجایی وجوه شده‌ بودند.

هم چنین ایشان تاکید بر این موضوع کرده‌اند که  این سازمان در راستای تدابیر دولت سیزدهم با جدیت به دنبال اخذ مانده مطالبات است و خاطر نشان کردند که  برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبالغ مذکور به تأمین منابع سازمان هدفمندسازی از جمله پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران تخصیص یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *