قطعات خودرو

نیسان پاترول نیسمو ۲۰۲۴، رقیب قدرتمند لندکروزر در نمایشگاه خودرو قطر ۲۰۲۳

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو قطر ۲۰۲۳ برای نخستین بار با میزبانی گروه IGSM در حال برگزاری بوده و تا تاریخ ۱۴ اکتبر ادامه دارد. خودروسازان متعدد از سرتاسر جهان در این رویداد بزرگ جمع شده‌اند تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی کنند.

 

 

در غرفه خودروهای سواری، مدل ۲۰۲۴ نیسان پاترول نیسمو با رنگ متالیک و جلوپنجره کندویی و همین‌طور گارد باریک نارنجی‌رنگ در قسمت پایین، هر بازدیدکننده‌ای را به سمت خود می‌کشاند. این ماشین قدرتمند، رقیب سرسخت تویوتا لندکروزر به شمار می‌آید و محبوبیت بسیاری علی‌الخصوص در کشورهای حوزه خلیج‌فارس دارد.

 

نیسمو، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت داشته و جلوپنجره کندویی آن با نام V-Motion شناخته می‌شود. سپر عقب به نحوی طراحی شده که عرض ماشین را بیش از حد واقعی نشان دهد. چراغ‌های درشت عقب به صورت مجزا در دو طرف جاسازی شده و مه‌شکن‌ها با الهام از خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند.

 

مدل ۲۰۲۴ پاترول نیسمو

 

ویژگی اسپرت بودن با استفاده از تریم دورنگ به داخل کابین پاترول نیسمو نیز راه یافته است. بر خلاف اکثر خودروهای امروزی، شاسی‌بلند نیسان دارای غربیلک فرمان گِرد و پشت آمپر دیجیتالی-آنالوگ است. نمایشگر اطلاعات سرگرمی همانند یک تبلت به صورت افقی روی داشبورد نشسته و دریچه‌های تهویه و سیستم آن در قسمت پایین‌تر تعبیه شده‌اند. کنسول مرکزی طراحی ساده و بی‌عیب و نقصی داشته و شیفتر تغییر حالت رانندگی را در کنار اهرم تعویض دنده در دسترس راننده قرار می‌دهد.

شاسی‌بلند پاترول نیسمو به موتور ۵.۵ لیتری ۸ سیلندره از نوع تنفس طبیعی مجهز بوده که با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک جفت شده است. موتور می‌تواند ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. از دیگر مشخصات پاترول نیسمو ۲۰۲۴ در بخش فنی می‌توان به سیستم تعلیق سه‌تکه در قسمت عقب اشاره کرد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *