قطعات خودرو

اولین عکس های تویوتا لندرکروز ۲۰۲۴ با تغییرات انقلابی منتشر شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، نخستین عکس های تویوتا لندکروز 2024 منتشر شد. Toyota Land Cruiser 2024 با تغییراتی انقلابی و ظاهری متفاوت، در خدمت جامعه آفرودی قرار می‌گیرد.

پس از سال‌ها گمانه‌زنی، تویوتا سرانجام شروع به انتشار تصاویر تبلیغاتی نسل جدید خودرو شاسی بلند لندکروز کرده است. اتومبیلی که به‌خاطر سبک طراحی خود به‌عنوان نمادی برای آفرود شناخته می‌شد، به خودروی شاسی بلند هفت نفره‌ای خانوادگی و لوکس تبدیل شد که اکنون نماد زندگی لاکچری است. اما تویوتا بنا به دلایل نامعلومی این خودرو باشکوه را رفته رفته از خط تولید دور کرد تا آخرین نسل آن در خیابان‌های آمریکا، سری ۲۰۰ باشد.

 

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ معرفی شد

اما حالا پس از گذشت سه سال، تویوتا تصمیم گرفته از نسل جدید این خودرو، تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ با ظاهری جدی و جذاب رونمایی کند. خودروساز ژاپنی در این نسل هوای طرفدارانی که علاقه‌مند به نسل‌های قبلی این اتومبیل هستند را داشته است. در عین حال امکانات جدید و جذاب‌تری را به آن اضافه کردن و قیمتش را هم کاهش داده است.

 

بازگشت به دوران کلاسیک‌ یا یک انتخاب تازه؟

اولین عکس های تویوتا لندرکروز 2024

 

بهار سال آینده باید منتظر این اتومبیل شاسی بلند لوکس در سه نسخه به نام‌های «نسخه اول»، «نسخه ۱۹۵۸» و «نسخه لندکروز» باشید. اما این سه نسخه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ نسخه ۱۹۵۸ در واقع مدل بهینه و اقتصادی‌تر نسخه اول است که به‌جای صندلی‌های چرمی، از صندلی‌هایی با روکش پارچه‌ای استفاده می‌کند.

 

ژاپنی‌ها در این نسل برای نخستین بار، دو طراحی متفاوت نمایش جلویی را ارائه می‌کند. دو مدل اول جلوپنجره‌‌ای به‌سبک نسل‌های قدیمی این خودرو دارد که مهم‌ترین المان آن‌ها چراغ‌های گردش است. اما اگر نسخه لندکروز را انتخاب کنید، چراغ‌های ردیف جلو به‌صورت افقی طراحی شده‌اند و تزئینات جلویی نیز متفاوت خواهد بود. تجهیزات و امکانات این نسخه نیز خیلی بیشتر از دو نسخه دیگر است.

 

نسل جدید Land Cruiser تویوتا، اتومبیلی دو ردیفه با مجموع 5 سرنشین است. از آنجا که این یک خودرو مناسب آفرود است، سازنده از سپرهایی فولادی برای آن استفاده کرده تا مقاومت خوبی در برابر برخوردهای احتمالی و موانع سخت داشته باشد. وقتی از پشت به این خودرو نگاه می‌کنیم، چرخ‌های آن نسبت به نسل‌های قبلی بیرون‌زده‌تر است که باعث می‌شود لندکروز چهره شجاع‌تری به خودش بگیرد.

تویوتا به یاد قدیم از آینه‌های جانبی مربعی‌شکلی روی درب‌ها استفاده کرده که برای بسیاری از ماشین‌بازها جذابیت خاصی دارد. چراغ‌های پشتی هم با ظاهر بلوکی شکل خود، یادآور نسل‌های طلایی این شاسی بلند هستند. همچنین تویوتا به‌شما اجازه می‌دهد شیشه عقب خودرو را هم به‌صورت دستی باز کنید تا در تفریح لذت‌بخش شما در طبیعت بکر، تکمیل شود. این طراحی به‌شما کمک می‌کند حتی بتوانید وسایل بزرگ را هم با خودرو خود حمل کنید.

 

زیر کاپوت لندکروزر جدید چه‌خبر؟

این خودرو که روی پلتفرم TNGA-F ساخته شده،‌ قرار است فقط در مدل‌های هیبریدی وارد بازار شود. یک پیشرانه 2.4 لیتری و 4 سیلندر به‌نام i-Force Max به‌همراه یک پیشرانه الکترونیکی با توان 48 اسب بخار، وظیفه دارند این خودرو را به‌حرکت دربیاورند. این دو پیشرانه در مجموع قادر به تولید توان 326 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن‌متر است که این توان تولیدی را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.

 

اولین عکس های تویوتا لندرکروز 2024

تمام نسخه‌های تویوتا لندکروز 2024 از سیستم چهار چرخ متحرک تمام وقت به‌همراه کنترل الکترونیکی و LSD (دیفرانسیل لغزش محدود) بهره‌مند خواهند بود. علاوه بر این دیفرانسیل قفل عقب نیز در این مدل‌ها ارائه می‌شود که می‌تواند توان را به‌صورت مساوی بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم کند.

داخل کابین این شاسی بلند آفرودی به‌لطف سیستم‌های تعلیق پیشرفته حاوی بازوی کنترلی و چند پیوندی، بسیار آرام و بدون لرزش خواهد بود. فرمان برقی جلوی راننده هم می‌تواند راندن لندکروزر در مسیرهای سخت را آسان کند. در نهایت باید به ترمزهای دیسکی ۱۷ اینچی هم در چرخ‌های ردیف جلو و هم عقب خودرو اشاره کرد.

 

سیستم جذاب Multi-Terrain Select

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این خودرو، سیستم Multi-Terrain Select است که در اختیار راننده قرار می‌گیرد. شما به‌لطف این سیستم می‌توانید انواع حالت‌های رانندگی مثل حرکت در گل و لای، خاک و شن را انتخاب کنید. دوربین‌هایی در اطراف خودرو به‌کار رفته که پیش از برخورد با موانع،‌ به شما هشدار خواهد داد. علاوه بر این‌ها، شما می‌تواند از بیش از 100 وسیله جانبی که تویوتا برای نسل جدید خودروهای لندکروزر خودش طراحی کرده، استفاده کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *