قطعات خودرو

تولید جنسیس G70 به دلیل فروش پایین پس از یک نسل پایان می‌یابد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، گفته شده جنسیس پروژهٔ توسعهٔ نسل بعدی سدان G70 را به دلیل فروش پایین لغو کرده است و تولید این خودرو پس از پایان عمر نسل کنونی خاتمه خواهد یافت.

 

طبق گزارش یک رسانهٔ کره‌ای، جنسیس G70 نسل بعدی نخواهد داشت. دلیل این تصمیم فروش پایین اعلام شده است. منبعی از جنسیس به رسانهٔ مذکور گفته است:

اخیراً اطلاعیه‌ای رسمی در داخل شرکت مبنی بر توقف رسمی RN2 منتشر شده که نام پروژهٔ نسل بعدی G70 بود.

 

ظاهراً قرار بوده نسل آیندهٔ G70 سدانی الکتریکی باشد اما جنسیس از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.

 

G70 روی پلت‌فرم مشترکی با کیا استینگر ساخته شده است که آن‌هم به‌زودی از روی خط تولید کنار می‌رود تا این سدان‌های کامپکت گروه هیوندای هردو بدون معرفی جانشین مستقیم بازار را ترک کنند. هم‌اکنون G70 در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود که به ترتیب ۲۵۲ و ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هردو به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.

 

 

جنسیس اخیراً یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت را هم به لیست موتورهای G70 در کره اضافه کرده است. این همان پیشرانه‌ای است که در فیس‌لیفت کیا استینگر هم ارائه شد. قیمت G70 در آمریکا از ۴۰,۵۲۵ دلار در مدل ۲ لیتری محرک عقب آغاز می‌شود و در نسخهٔ ۳.۳ لیتری چهارچرخ محرک به ۴۸,۲۵۰ دلار می‌رسد. در سال ۲۰۲۱، جنسیس نسخهٔ شوتینگ بریک این خودرو را هم در اروپا ارائه کرد اما این نسخه هیچ‌گاه به ایالات‌متحده نرسید.

هرچند G70 به پایان عمر خود نزدیک می‌شود اما جنسیس قصد ندارد به‌طور کامل از سدان‌ها دست بکشد زیرا مدیر گروه هیوندای در آوریل امسال گفت:

این اشتباه است که اساساً یک نوع از خودروها را حذف کنیم. من نمی‌خواهم تک‌محصولی باشیم و فقط شاسی‌بلند تولید کنیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *