قطعات خودرو

تاریخ خودرو : بیوک تاسیس شد

بیوک تاسیس شد. در روز 28 اردیبهشت ماه در سال 1282 خورشیدی برابر با روز 19 می در سال 1903 میلادی، شرکت بیوک موتور توسط دیوید بیوک به عنوان زیرمجموعه شرکت بیوک اتو-ویم و پاور تأسیس شد که در سال 1278 ش (1899 م) به عنوان تولید کننده موتورهای درون سوز یا موتورهای احتراق داخلی شروع به کار کرد. مدل بی نخستین خودروی بیوکی بود که در سال 1283 ش (1904 م) به فروش عمومی رسید و مجموع تولید سالانه آن به سی و هفت دستگاه رسید. هیچ دستگاه بازمانده شناخته شده ای از خودروهای سال 1283 ش (1904 م) وجود ندارد، اما دو ماکت و نسخه نمونه از آن خودرو وجود دارد که دارای موتورهای اصلی سال 1283 ش (1904 م) هستند. بیوک یک خودروی کلاس بالا باقی مانده است و با برندهای پایین تر از سطح خودروی کادیلاک اما بالاتر از خودروهای سطح ابتدایی مانند شورلت رقابت می کند. با در نظر گرفتن اینکه دیوید بیوک این شرکت را تأسیس کرد، اکنون شرکت بیوک قدیمی ترین سازنده خودرو شخصی در ایالات متحده آمریکا است.

آغاز بیوک

شرکت بیوک موتور به عنوان زیرمجموعه شرکت بیوک اتو-ویم و پاور تأسیس شد

بیوک تاسیس شد. در روز 28 اردیبهشت ماه در سال 1282 خورشیدی برابر با روز 19 می در سال 1903 میلادی، شرکت بیوک موتور (Buick Motor Company) توسط دیوید بیوک (David Buick) به عنوان زیرمجموعه شرکت بیوک اتوویم و پاور (Buick Auto-Vim and Power Company) تأسیس شد که در سال 1278 ش (1899 م) به عنوان تولید کننده موتورهای درون سوز یا موتورهای احتراق داخلی شروع به کار کرد.

مدل بی

مدل بی، نخستین خودروی بیوکی بود که به فروش عمومی رسید

مدل بی (The Model B) نخستین خودروی بیوکی بود که در سال 1283 ش (1904 م) به فروش عمومی رسید و مجموع تولید سالانه آن به سی و هفت دستگاه رسید. هیچ دستگاه بازمانده شناخته شده ای از خودروهای سال 1283 ش (1904 م) وجود ندارد، اما دو ماکت و نسخه نمونه از آن خودرو وجود دارد که دارای موتورهای اصلی سال 1283 ش (1904 م) هستند.

بیوک : خودروی کلاس بالا

شرکت بیوک قدیمی ترین سازنده خودرو شخصی در ایالات متحده آمریکا است

بیوک یک خودروی کلاس بالا باقی مانده است و با برندهای پایین تر از سطح خودروی کادیلاک (Cadillac) اما بالاتر از خودروهای سطح ابتدایی مانند شورلت (Chevrolet) رقابت می کند. با در نظر گرفتن اینکه دیوید بیوک این شرکت را تأسیس کرد، اکنون شرکت بیوک قدیمی ترین سازنده خودرو شخصی در ایالات متحده آمریکا است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *