قطعات خودرو

تاریخ خودرو : ریچارد سیمن، بزرگترین راننده بریتانیایی مسابقات جایزه بزرگ متولد شد

ریچارد سیمن، بزرگترین راننده بریتانیایی در روز 15 یهمن ماه در سال 1291 خورشیدی  برابر با روز 4 فوریه در سال 1913 میلادی، پیش از جنگ به دنیا آمد. سیمن از خانواده‌ای ثروتمند آمده بود که همین امر ورود او به مسابقات اتومبیلرانی را تا حد زیای بدون مشکل می کرد. در سن 21 سالگی، خودروی بریتانیایی ام جی (MG) خود را به اروپا برد تا در مسابقات اتومبیلرانی تجربه کسب کند. ریچارد سیمن در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش خود را فردی طبیعی پشت فرمان می‌دانست که در مسابقات متعددی پیروز می‌شد، اما طولی نکشید که سطح مهارت‌های خود را فراتر برد و گذشته خود را پشت سر گذاشت.  

آغاز راه ریچارد سیمن بزرگ

ریچارد سیمن خودروی بریتانیایی ام جی (MG) خود را به اروپا برد تا در مسابقات اتومبیلرانی تجربه کسب کند

ریچارد سیمن، بزرگترین راننده بریتانیایی در روز 15 یهمن ماه در سال 1291 خورشیدی برابر با روز 4 فوریه در سال 1913 میلادی، پیش از جنگ به دنیا آمد. سیمن از خانواده‌ای ثروتمند آمده بود که همین امر ورود او به مسابقات اتومبیلرانی را تا حد زیای بدون مشکل می کرد. در سن 21 سالگی، خودروی بریتانیایی ام جی (MG) خود را به اروپا برد تا در مسابقات اتومبیلرانی تجربه کسب کند. ریچارد سیمن در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش خود را فردی طبیعی پشت فرمان می‌دانست که در مسابقات متعددی پیروز می‌شد، اما طولی نکشید که سطح مهارت‌های خود را فراتر برد و گذشته خود را پشت سر گذاشت.

ریچارد سیمن و تیم مرسدس بنز

سیمن برخلاف میل مادرش که نمی‌خواست پسرش برای تیمی «نازی» مسابقه دهد، قرارداد را امضا کرد

پس از نشان دادن موفقیت بزرگ در مسیر مسابقه و همانطور که از آنجا گذشت، ریچارد سیمن به نوربرگ رینگ دعوت شد تا آزمونی از توانایی های خود برای تیم پیکان نقره ای مرسدس بنز (Mercedes Silver Arrow team) انجام دهد. ریچارد سیمن برخلاف میل مادرش که نمی‌خواست پسرش برای تیمی «نازی» مسابقه دهد، به عنوان یک راننده خودرو مسایقه ای، قراردادی را امضا کرد. آنچه برای سیمن مهم بود موضوع کیفیت بود.

قراردادی با بوی مرگ

سیمن به خودرو ‌هایی دسترسی پیدا ‌کرد که با آنها سریع‌تر و بهتر از پیش رانندگی می‌کرد

با حمایت مالی دولت آلمان برای برنامه‌های مسابقات اتومبیلرانی، در مرسدس و اتویونیون (Auto Union) ریچارد سیمن به خودرو ‌هایی دسترسی پیدا می‌کرد که با آنها سریع‌تر و بهتر از پیش رانندگی می‌کرد. امری که به نوع خود شانس سیمن ​​برای کسب احترام و طلا در دوره های جایزه بزرگ (Grand Prix = گرندپری) اروپا بود. هرچند که این تصمیمی بود که مرگبار شد.

پرچم شطرنجی جایزه بزرگ آلمان : راه افتخار با نازی ها

سیمن روی سکو به نازی ها سلام داد و این امر او را به یکی از رانندگان مورد علاقه آدولف هیتلر تبدیل کرد

ریچارد سیمن پرچم شطرنجی را در جایزه بزرگ آلمان در سال 1317 ش (1938 م) به دست آورد، که نخستین برد بزرگ سیمن بود. سیمن روی سکو به نازی ها سلام داد و این امر او را به یکی از رانندگان مورد علاقه آدولف هیتلر (Adolf Hitler) تبدیل کرد. کسب مقام دوم در گرندپری سوئیس توانایی های ریچارد سیمن را ثابت کرد و او را به مقام یک ستاره بین المللی در صنعت خودرو رساند.

ازدواج خودروبازها

سیمن با اریکا پاپ دختر مدیر کارخانه خودروسازی بی ام دبیلیو (BMW) ازدواج کرد

ریچارد سیمن در آذرماه سال 1317 خورشیدی برابر با دسامبر در سال 1938 میلادی، با اریکا پاپ (Erica Popp)، دختر مدیر کارخانه خودروسازی بی ام دبلیو (BMW) ازدواج کرد. مادر ریچارد سیمن از این موضوع هم خوشحال نبود.

تصادف خودرو و آتش و پیکر سیمن

او با مرسدس بنز خود به درخت برخورد کرد و بیهوش شد زیرا خودرو آتش گرفته بود

سکه شانس ریچارد سیمن ​​در مسابقات جایزه بزرگ بلژیک سال 1318 ش (1939 م) در روز 3 تیرماه در سال 1318 خورشیدی برابر با روز 25 ژوئن در سال 1939 میلادی، به پایان خود رسید و تمام شد. باران مسیر مسابقه را خیس کرده بود، اما سیمن با سرعت گاز می داد و پیش می رفت. در دور بیست و دوم، سیمن با مرسدس بنز خود به درخت برخورد کرد که در نتیجه برخورد بیهوش شد زیرا خودرو مسابقه ای او آتش گرفته بود. امدادگران پیکر ریچارد سیمن را سریعاً بیرون کشیدند و به بیمارستان منتقل کردند.

پایان ریچارد سیمن افسانه ای

کاملاً تقصیر خودم بود. متاسفم

دیک (Dick) سیمن بعدها بر اثر شدت جراحات ناشی از تصادف، جان خود را از دست داد، اما نه پیش از اینکه گزارش شود که سیمن به مهندس ارشد مرسدس بنز گفته است «من بخاطر شرایط مسابقه، خیلی سریع پیش می رفتم، این اتفاق کاملاً تقصیر خودم بود. متاسفم.»

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *