قطعات خودرو

ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی میزبان ۲۵۰۰ خودروی برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال حداقل ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برقی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود، از عرضه‌ دو مدل خودروی برقی با میزان داخلی‌سازی ۴۰ درصدی در سال آینده خبر داد.
حسن کریمی‌سنجری گفت: تاکنون ۶۰۰ دستگاه خودروی برقی از گمرکات ترخیص شده و ۶۰۰ دستگاه همچنان در گمرک است. همچنین ۱۵۰۰ دستگاه خودرو نیز در حال حمل است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تا پیش از آغاز سال جدید، حداقل ۲۵۰۰ خودروی برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور شود.
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت خاطرنشان کرد: روال واردات خودروهای برقی توسط خودروسازها به صورت مداوم و طی هر ماه، در حال انجام است؛ در صورت انتقال فناوری توسط شرکت‌های خودروساز، سال آینده دو مدل خودروی برقی در بخش دولتی و خصوصی با میزان ۴۰درصد ساخت داخل، وارد بازار خواهد شد. به گفته وی، ۱۲خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودروهای برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن در جهت افزایش عمق داخلی‌سازی اقدام خواهد شد. کریمی در یک گفت‌وگوی رادیویی در رابطه با فروش خودروهای برقی گفت: فروش خودروهای برقی با چند مصوبه عملیاتی خواهد شد؛ ناوگان عمومی و تاکسیرانی در اولویت است و پس از آن، فروش خودرو برای ارگان‌های دولتی و همچنین اشخاص خارج از سامانه یکپارچه، اجرایی خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *