قطعات خودرو

فراخوان وانت های دیزلی رم به خاطر احتمال آتش‌سوزی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، رم در حال فراخوان حدود ۳۴۰ هزار دستگاه از وانت های دیزلی خود به خاطر مشکلی برقی است. مشکل خودروهای موردبحث می‌تواند در نهایت منجر به آتش‌سوزی شود.

 

بر اساس این فراخوان می‌بایست تعداد ۳۰۵,۱۶۵ دستگاه از وانت های دیزلی رم به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند. همچنین ۲۱,۹۸۸ دستگاه در کانادا و ۱۲,۵۹۰ دستگاه خارج از آمریکای شمالی حضور دارند و بنابراین تعداد کل خودروهای فراخوان شده به ۳۴۰,۷۴۳ دستگاه می‌رسد.

 

کمپانی یاد شده به مالکان خودروهای تحت تأثیر فراخوان توصیه می‌کند خودروهای خود را تا زمان اتمام تعمیرات در خارج از خانه پارک کنند. این فراخوان وانت های دیزلی مجهز به پیشرانه‌های ۶.۷ لیتری کامینز را شامل می‌شود. مالکان وانت پیکاپ های رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، رم ۳۵۰۰ مدل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ و رم ۳۵۰۰/۴۵۰۰/۵۵۰۰ مدل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ شامل فراخوان هستند.

 

مشکل خودروها نیز به رله‌هایی مربوط می‌شود که احتمال داغ شدن آن‌ها وجود دارد و برای حل مشکل نیز رم اقدام به تعویض کانکتور برقی خواهد کرد. قبلاً نیز دو فراخوان کوچک‌تر مرتبط با مشکل یاد شده اعلام شده بودند. تاکنون ۶ حادثه آتش‌سوزی ناشی از این حادثه به دست رم رسیده است و ۵ مورد از آن‌ها زمانی رخ داده‌اند که خودروها روشن بوده‌اند.

 

البته حوادث یاد شده مجروح یا فوتی نداشته‌اند. در سال ۲۰۲۲ بود که رم تعداد ۲۴۸,۳۴۲ دستگاه از وانت های هوی دیوتی مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز در آمریکا را به خاطر ریسک آتش‌سوزی فرا خواند. در آن زمان گرما و فشار می‌توانست منجر به نشتی روغن گیربکس اتوماتیک شده و باعث آتش‌سوزی شود.

 

 

شایان ذکر است رم برای مدل ۲۰۲۳ وانت های هوی دیوتی خود تغییراتی را اعلام کرده بود. مدل‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ از سیستم دوربین ارتقا یافته با دید پشت تریلر و نقاط کور سود می‌برند. تریم لیمیتد این خودروها نیز با پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲ اینچی عرضه می‌شود. به این موارد باید آپشن آینه وسط دیجیتالی با دوربین جانبی یکپارچه و کنترل فرمان تریلر در دنده‌عقب را اضافه کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *