قطعات خودرو

قیمت کیا سراتو در چین و روسیه چقدر است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، کیا سراتو یکی از خودروهای جدید وارداتی به بازار ایران است و انتظار می‌رود نسل چهارم این خودرو به عنوان نخستین محصول وارداتی در دور جدید واردات خودرو به ایران عرضه شود. با این حال قیمت کیا سراتو در کشور همسایه یعنی روسیه چقدر است؟

مشتریان روسی به دلیل تحریم‌ها، نمی‌توانند به صورت مستقیم از کیا سراتو بهره‌مند شوند و ناچار خواهند بود به گزینه‌های وارداتی از بازار خاکستری اکتفا کنند. واردات کیا سراتو به روسیه از طریق چین صورت خواهد گرفت، جایی که این خودرو با نام کیا K3 شناخته می‌شود. قیمت پایه این خودرو بدون احتساب هزینه‌های جانبی، 112900 یوان معادل 759 میلیون تومان اعلام شده است.

 

نسخه‌های عرضه شده از کیا سراتو در چین که با نام کیا K3 شناخته می‌شوند، از نظر ظاهری با نسخه‌های وارد شده به بازار ایران تفاوت دارند. در واقع طراحی بخش جلو و عقب کیا K3 شباهت قابل توجهی به کیا K5 یا همان کیا اپتیما قدیم دارد، در حالی که کیا سراتو یک فیس لیفت از نسل قبلی محسوب می‌شود.

 

طول، عرض و ارتفاع کیا K3 به ترتیب 4666، 1780 و 1450 میلی متر است و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2700 میلیمتر عنوان شده است. کیا سراتو از نظر فضای داخلی بزرگتر از تویوتا کرولا است و یکی از بهترین خودروهای سدان کلاس C به حساب می‌آید.

 

کیا K3

 

از جمله تجهیزات کیا K3 می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم پارک خودکار، سنسور نور، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا، پنل ابزار 10.25 اینچی و شش بلندگو.

 

دیگر تفاوت بزرگ کیا K3 در مقایسه با کیا پیشرانه آن است. این خودرو به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر 115 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند کیا K3‌ را با موتور 1.4 لیتری توربوشارژر 140 اسب بخاری نیز سفارش دهند. قیمت پایه این خودرو مطابق آن‌چه اشاره کردیم، 112900 یوان یا 1.2 میلیون روبل اعلام شده است. گران‌ترین تیپ این خودرو نیز 143900 یوان یا 1.54 میلیون روبل (974 میلیون تومان) قیمت خواهد داشت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *